سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: تنوع زیستی در سطح گونه و اکوسیستم، رکن مهمی در بسیاری از جنبه های گردشگری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نبی الله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: جذب گردشگر از طریق مناظر جذاب و تنوع زیستی غنی زیربنای اقتصادی در حفاظت از تنوع زیستی است.

مرادی افزود: در وضعیت طبیعی در هر 400 سال یک گونه پستاندار و هر 200 سال یک گونه پرنده منقرض می شود اما متاسفانه مستندات نشان می دهد که در 400 سال گذشته این روند چند برابر شده و این نگران کننده است بعضی "سازمان های حفاظت از گونه ها” برآورد می کنند که گونه ها با سرعتی حدود "هر ۲۰ دقیقه یک گونه” در حال انقراض هستند.

 وی به جایگاه ارزشمند استان فارس در برخورداری از مهمترین مناطق زیست محیطی و تنوع زیستی اشاره کرد و ادامه داد: استان فارس به لحاظ محیط زیست و برخورداری از تنوع گیاهی و جانوری از جایگاه بالایی برخوردار است.

مرادی همچنین افزایش آگاهی و حساسیت مردمی نسبت به مسائل زیست محیطی را راهکاری مناسب جهت تغییر الگوهای رفتاری و ترویج فرهنگ زیست محیطی اعلام کرد و بیان کرد: در شرایطی که فشار زیادی بر طبیعت وارد می شود می توان با بهره گیر ی از نیروهای فعال و علاقمند همکاری تشکل های زیست محیطی و ایجاد همکاری و مشارکت مردم از بسیاری از اثرات سوء و مخرب که باعث ایجاد لطمات جبران ناپذیر به محیط زیست می شود جلوگیری کرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس  تصریح کرد: انسان همیشه نیازمند طبیعت است و برای ادامه حیات نیاز مند تنوع زیستی به عنوان یک بانک ژن برای رفع انواع احتیاجات غذایی و دارویی و تحقیقاتی و علمی و پژوهشی است و در جهت پاسخگویی به این نیاز باید بخشی از مناطق بکر و ارزشمند به عنوان مناطق حفاظت شده تحت حفاظت قرار گیرند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار