مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر 2 هزار مؤسسه خیریه و مراکز نیکوکاری در سطح کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن دستاری مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری خود که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی کمیته امداد ارتباط با تشکل‌های نیکوکاری است تا آن ها را به سمت افزایش کمی و کیفی کمک های مردمی سوق دهد.

وی افزود: از تعداد 2 هزار و 230 مؤسسه خیریه و مراکز نیکوکاری فعال در کشور تعداد 575 مرکز نیکوکاری و یک هزار و 255 موسسه خیریه وجود دارد که مبلغ 175 میلیارد تومان خدمات از سوی این مراکز که شامل 20 درصد به صورت نقدی، 20 درصد خدمات و 60 درصد در غالب کالا به نیازمندان است، ارائه می‌شود.

دستاری ادامه داد:بیشتر کمک‌های این مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در ماه مبارک رمضان در قالب تأمین معیشت و سبد کالا بوده که 49 درصد کمک‌های مراکز نیکوکاری را شامل می‌شود.


مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد خاطر نشان کرد: جواز فعالیت خیریه‌ها از سوی چند سازمان تأیید و صادر می‌شود و کمیته امداد مسئولیتی برای فعالیت و نظارت بر این مراکز ندارد.


دستاری تأکید کرد: خیریه‌هایی که گردش مالی خوبی داشته وشفاف‌سازی‌ها فعالیت آن ها انجام شده باشد، با آنان همکاری می‌شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار