نوروزیان گفت: از رکوردی که در فینال تفنگ 10 متر زدم راضی نیستم و با یک اشتباه مدال بازی این بخش را از دست دادم.

مدال تفنگ 10 را با یک اشتباه از دست دادمپوریا نوروزیان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکردش در بازی همبستگی کشورهای اسلامی تصریح کرد: مسابقات تیراندازی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در سطح خوبی برگزار شد هرچند سطح مسابقات جهانی نبود اما در رشته تفنگ بادی تیراندازان با کیفیت ظاهر شدند و امتیازات بالایی به ثبت رسید. ورزشکاران ایران هم با توجه به مدال هایی که به دست آوردند در سطح بالایی بودند. مسابقه راحتی نداشتیم و رقابت بسیار نزدیکی بین تیراندازان برقرار بود.

وی افزود: کشورهای اسلامی تیراندازان بسیار خوبی در اختیار دارند که در مسابقات جهانی از رقبای اصلی ما محسوب می شوند. در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی تیراندازان ایرانی سخت رقیبم بودند چون با امتیازات بالایی راهی فینال می شدند و کار سختی در مرحله پایانی با هم تیمی هایم داشتم.

ملی پوش تیراندازی گفت: انتظار داشتم در تفنگ بادی 10 متر مدال بگیرم. در بخش مقدماتی عملکرد خوبی داشتم  متاسفانه در فینال مسابقات با یک اشتباه در جایگاه چهارم قرار گرفتم و از رکوردی که در این بازی ها کسب کردم راضی نبودم اما توانستم در ماده سه وضعیت با کسب مدال طلا آن را جبران کنم. بازی های کشورهای اسلامی هم یک رقابت بین المللی محسوب می شود و ورزشکاران با برنامه ریزی و برای کسب مدال در این رقابت ها شرکت می کنند.

نوروزیان افزود: این برای نخستین بار بود که در بازی های کشورهای اسلامی شرکت می کنم پیش از این تصور می کردم که این بازی ها به دلیل حضور تعدادی از کشورها و شرکت نکردن ورزشکاران بزرگ در سطح پایینی برگزار می شود اما پس از اینکه  در این رقابت ها با دیگر تیراندازان رقابت کردم متوجه شدم ورزشکاران با کیفیتی در مسابقات شرکت می کنند هدفشان فقط کسب تجربه نیست بلکه برای کسب مدال به طور جدی رقابت می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل تجهیزات چه اندازه برعملکرد تیراندازن در بازی های اسلامی تاثیر گذار بود بیان کرد: در زمینه تجهیزات فاصله زیادی در سطح جهانی داریم مسئولان فدراسیون هم تلاششان را کردند تا تیراندازان برای چنین مسابقاتی با مشکل جدی روبه رو نشوند هرچند در برخی مواقع کمبود تجهیزات تمرین تیراندازان را با مشکل مواجه می کرد. در این بازی ها نیز تیراندازان بیش از تعداد مدالی که کادر فنی در نظر داشتند موفق به مدال آوری شدند. کمبود منابع و تجهیزات در مسابقات جهانی  بر عملکرد تیراندازان تاثیر بیشتری دارد.

وی افزود: برطرف شدن معضلات تیراندازی نیاز به همکاری مسئولان بالاتر از فدراسیون است که لازم است برای توسعه رشته تیراندازی اقدام کنند چون تیراندازی از جمله رشته های پر مدال است که تیراندازان می توانند در ماده های مختلف مدال بگیرند.

وی در پایان گفت: سرپرست جدید فدراسیون تیراندازی در طول این چند ماه شرایط مساعدی  را برای تیراندازان فراهم کرد تا تمرینات خوبی داشته باشند و مشکلات تیراندزای را به حداقل رساند. امیدوارم انتخابات فدراسیون هرچه زودتر برگزار شود و با مدیریت جدید شرایط برای رشد تیراندازی به وجود آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار