سقوط آزاد کمانداران در مسابقات جهانی چین+مصاحبه

تیم ملی تیراندازی با کمان بر خلاف ادوار گذشته مسابقات جهانی، این بار در چین ناکام بود.


سقوط آزاد کمانداران در مسابقات جهانی چینبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛مرحله نخست مسابقات جهانی تیراندازی با کمان به میزبانی چین برگزار شد و تیم ملی تیراندازی با کمان در دو رشته ریکرو و کامپوند مردان و زنان در این رقابت ها شرکت کرد. این مسابقات از 27 اردیبهشت ماه آغاز شد و 1 خرداد به پایان رسید.

کمانداران کشورمان برخلاف دوره های گذشته که روی سکو قرا می گرفتند وموفق به کسب مدال می شدند در این دور از رقابت ها عملکرد چشمگیری نداشتند و بدون کسب مدال از دور اول مسابقات جهانی خداحافظی کردند.

تیم کامپوند مردان ایران که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و در دوره قبل این مسابقات به مدال طلا دست یافته بود  اما در مسابقات چین نتوانسته در مسابقات چین به مراحل بالاتر صعود کند و حتی جزء چهار تیم برتر قرار نگرفته است.

تیم میکس کامپوند ایران نیز در مرحله چهارم این مسابقات مقابل دانمارک متحمل شکست شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در بخش انفرادی نیز با وجود اینکه امید زیادی به کسب مدال کمانداران ایران بود باز هم نتایج قابل قبولی به دست نیاوردیم و نمایندگان کشورمان موفق به حضور  فینال این مسابقات نشدند.
در بخش ریکرو نیز کمانداران تیم ریکرو در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در رده 18 از صعود به مرحله بعد باز ماند.در ریکرو میکس تیمی نیز تیم کشور مان نتوانست به مرحله حذفی راه پیدا کند و از دور رقابت ها کنار رفت.

در بخش انفرادی ریکرو علیپور مقابل حریفی از چین تن به شکست داد و حذف شد و صادق اشرفی مقابل حریف قزاقستان مغلوب شد و امین پیرعلی نیز در رقابت با کماندار کانادایی تن به شکست داد و از صعود به مرحله بعد باز ماند.

جای سوال است که تیم ملی تیراندازی با کمان به وی‍‍ژه در بخش کامپوند مردان چرا از روز های اوجش دور شد و دیگر نتواسته است افتخارات گذشته را تکرار کند.

نکته جالب توجه برای تیم های ملی تیراندازی با کمان این است هر دو تیم ریکرو و کامپوند زیر نظر یک سر مربی کار می کنند در حالی که در دوره گذشته هریک از این تیم ها سرمربیان جداگانه ای داشتند.


رضا کیارستمی درباره عملکرد تیم تیراندازی با کمان در مسابقات جهانی چین تصریح کرد:تیم ملی تیروکمان در مرحله نخست مسابقات جهانی به میزبانی چین عملکرد قابل توجهی نداشت. انتظار داشتیم تیم کامپوند مردان با حفظ جایگاهش  از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و در این رقابت ها روی سکو قرار بگیرد. همچنین در بخش انفرادی این رشته نیز کمانداران دور از انتظار ظاهر شدند  و نتایجی که کسب کردند برخلاف انتظار ما بود. در مسابقات جهانی باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که تمامی کمانداران برای کسب مدال می جنگند و در هر دوره با آمادگی بیشتری شرکت می کنند.

وی افزود: تیم کامپوند بانوان نسبت به دوره های گذشته عملکرد بهتری داشتند و به هدفی که مدنظر فدراسیون بود دست پیدا کردیم و برای نخستین بار بود که یکی از کماندارن ما توانسته است به دو مرحله بالاتر از  مقدماتی شرکت کند.پارمیدا قاسمی توانست تا مرحله دوم پیش برود و رکوردهای خوبی ثبت کند همچنین و پریسا براتچی هم با وجود کم تجربگی عملکرد خوبی داشت.در رشته ریکرو نیز اهدافی که پیش بینی کرده بودیم عملی نشد بخش بانوان نسبت به آقایان عملکرد بهتری داشتند و هدف ما که رشد تیم بانوان  نسبت به دوره گذشته بود  انتظارات  برآورده شد.

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در ادامه تصریح کرد: در مجموع عملکرد تیم تیر و کمان در مرحله نخست جام جهانی راضی کننده نبود چون انتظار از کمانداران بیش از این بود. مسابقات جهانی به دلیل حضور تعداد زیاد کمانداران و تلاش برای صعود به مراحل بعدی دشوار است. این مسابقات در 4 مرحله برگزار می شود که کمانداران باید امتیاز لازم برای صعود به فینال را طی این مراحل کسب کنند. این فرصت برای کمانداران ما هنوز به پایان نرسیده است و فرصت دارند امتیازات لازم کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم های ریکرو و کامپوند با سرمربیان جداگانه کار نمی کنند گفت:دو تیم ریکرو و کامپوند مربیان جداگانه ای دارند اما زیر نظر یک سر مربی تمرین می کنند که برای تیم ریکرو است. شرایط مالی فدراسیون به گونه ای نیست که دو سرمربی برای تیم ها استخدام کنیم.هر چند حضور سر مربیان اختصاصی برای تیم ها در کیفیت آنها تاثیر گذار است اما  این موضوع نمی تواند دلیل نتیجه نگرفتن کمانداران در مسابقات جهانی باشد چون در سایر رقابت هایی که تیم تیروکمان شرکت می کرد نتایج به نسبت بهتری می گرفتیم.

کیارستمی در پایان خاطر نشان کرد: مرحله اول مسابقات جهانی شرایط خاصی دارد و به دلیل فشار و استرسی که بر ورزشکاران حاکم است بر عملکرد آنها تاثیر دارد.با شناختی که از کمانداران دارم به طور قطع می توانند این ناکامی را در مراحل بعد جبران کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار