مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان گفت: اکنون در بیش از 500 مدرسه دخترانه در استان اصفهان، امام جماعت زن وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان خواهر اصفهان اظهار کرد: با تلاش امام خمینی (ره) زمینه‌سازی حضور جدی بانوان در اجتماع فراهم شد و در روزهای سال 75 گسترش حوزه‌های علمیه خواهران با تلاش همگانی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز در کل کشور 500 حوزه علمیه خواهران وجود دارد، افزود: در این مدارس علمیه 70 هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند و 90 هزار فارغ‌التحصیل در سطح کل کشور وجود دارد که اکنون در ادارات و مکان‌های آموزشی مشغول تبلیغ دین هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: با توجه به سابقه تحصیل بانوانی چون مجتهده امین در استان اصفهان، اشتیاق زیادی در بین خواهران برای طلبگی وجود دارد و به این منظور 60 حوزه علمیه در استان اصفهان برای تعلیم و تربیت خواهران طلبه فعال هستند.

ابطحی تأکید کرد: اکنون در بیش از 500 مدرسه دخترانه در استان اصفهان، امام جماعت خواهر وجود دارد که سبب می‌شود ارتباط بهتری با دانش‌آموزان برقرار کنند و در امر تبلیغ برای بیان مسائل دینی و اعتقادی فعال باشند.

وی در پایان با اشاره به تعداد کل مبلغات خواهر در استان اصفهان اذعان کرد: بیش از 2 هزار مبلغ خواهر در استان اصفهان وجود دارد که در ماه مبارک رمضان 700 نفر از آن‌ها در کل استان اداره جلسات جزخوانی، تفسیر قرآن و تدریس را به عهده دارند.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.