رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: نظام پزشکی حافظ حقوق بیماران و کارشناسی امین در دعاوی مربوط به جامعه پزشکی است.

نظام پزشکی حافظ حقوق بیماران و دعاوی مربوط به جامعه پزشکی استمهدی شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی با قدمتی بیش از نیم قرن از قدیمی‌ترین صنوف کشور است، اظهار داشت: این سازمان فرهیختگان رشته پزشکی و پیراپزشکی یعنی پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، تغذیه، فیزیوتراپ‌ها، توانبخشی و ماما‌ها را شامل می‌شود که در کنار یکدیگر و هم راستا با وزارت بهداشت در جهت ارتقا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گام برمی‌دارد.
 
وی افزود: نظام پزشکی سازمانی مستقل، دارای شخصیت حقوقی، مرجع صلاحیت دار با حفظ شئون و پیشرفت امور پزشکی و همچنین تنظیم قوانین و پاسداشت حقوق مردم و گیرندگان خدمت است که حافظ حقوق بیماران و کارشناسی امین در دعاوی مربوط به جامعه پزشکی است به طوری که با پیگیری‌های تخصصی حقی از هیچ یک از طرفین را ضایع نمی‌کند.
 
به گفته وی در سال‌های نه چندان دور مرجع اصلی تعرفه گذاری بصورت کامل به عهده این سازمان بوده است و اکنون به عنوان عضوی از کمیته تعیین تعرفه محسوب می‌شود.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی با فعال شدن طرح تحول سلامت به عنوان رکن اصلی نظارت بر رعایت تعرفه‌ها شناخته شده است.
 
شادنوش یاد آور شد: جا دارد با عملی شدن کامل قوانین موجود در ارتقا ارائه خدمات و حفظ شئون و حرمت زحمت کشان عرصه سلامت گامهایی مهمتر و عملیاتی‌تر در حوزه بهداشت و درمان کشور برداریم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار