اصفهان؛

تامین 25 درصد گوشت قرمز استان اصفهان از سوی عشایر

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان گفت: عشایر 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز این استان را تولید و به بازار استان اصفهان عرضه می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مختار اسفندیاری اضافه کرد: یک میلون واحد دامی عشایر از حدود یک میلیون و 350 هزار هکتار از مراتع استان تعلیف و سالانه حدود 10هزار تُن گوشت قرمز به بازار استان عرضه می کنند.
 
وی افزود: عشایر همچنین سالانه 30 هزار متر مربع انواع صنایع دستی از جمله قالی، قالیچه، زیلو، حصیر، خورجین و دستکش معادل یک سوم صنایع دستی این استان را تولید می کنند.
 
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان اظهار کرد: عشایر این استان با جمعیتی بیش از 53 هزار نفر در قالب 9 هزار و 605 خانوار در اردیبهشت وارد مناطق ییلاقی استان ( فریدونشهر، چادگان، سمیرم، شهرضا و دهاقان) شده اند.
 
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان مدت اقامت عشایر در مناطق یاد شده را
پنج ماه اعلام کرد و افزود: عشایر این استان، اواخر شهریور و در آستانه فرارسیدن فصل سرما به استانهای جنوبی کشور ( قشلاقی ) کوچ می کنند.
 
وی افزود: در طی این مدت اداره کل امور عشایر استان اصفهان خدماتی از جمله آبرسانی سیار، تامین سوخت فسیلی و انژی های پاک، بازگشایی ایلرههای عشایری، احداث راههای عشایری، استحصال آب کشاورزی، تامین آب شرب انسان و دام، آموزش ترویج، تکمیل سایت های اسکان ، تامین نهاده های دامی را به عشار عزیز ارائه می کند.
 
وی از عشایر به عنوان جامعه مولد کم توقع نامبرد و ابراز امیدواری کرد: اداره کل امور عشایر استان اصفهان امسال بتواند با کمک استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان، اداره کل مدیریت بحران، و فرمانداران شهرستانهای مناطق عشایری خدمات بهتری را به آنها ارائه کند.
 
اواخر اردیبهشت هر سال حدود 53 هزار نفر عشایر در قالب 9 هزار و 600 خانوار همراه با یک میلیون راس دام از شهرهای جنوبی کشور وارد استان اصفهان می شوند. عشایر کوچ روی
 
استان اصفهان شامل بختیاری ها و قشقایی ها هستند.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.