مدیر کل ثبت احوال استان کرمان از رشد 12 و 4 دهم درصدی ازدواج طی سال گذشته نسبت به سال قبل تر از آن در این استان خبرداد.

رشد 12 درصدی ازدواج در استان کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین زین الصالحین در سومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کرمان با اشاره به اینکه طی پارسال 27 هزار و 132 ازدواج در این استان صورت گرفته است، گفت: از این تعداد ازدواج 25 هزار و 326 ازدواج شهری و هزار و 806 ازدواج روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیت استان کرمان 3 میلیون و 188 هزار و 253 نفر است، افزود: رشد جمعیت کشور یک و 24 دهم درصد است و رشد جمعیت در استان کرمان یک و 6 دهم درصد است که نسبت به رشد کشور بهتر است ولی مطلوب نیست.

زین الصالحین نرخ باروری در این استان را 2 و یک دهم ذکر کرد و گفت: این در حالیست که در کشوریک و 8 دهم است.

وی با اعلام اینکه 12 هزار و 787 مورد وفات طی پارسالل در این استان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: از این تعداد 9 هزار و 835 نفر شهری و 2 هزار و 952 نفر روستایی بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان با بیان اینکه در ازای وفات هز 100 زن، 134 مرد فوت شده است، تصریح کرد: در مقابل تولد هر 100 زن 104 مرد به دنیا آمده است.

زین الصالحین تعداد متولدین ثبت شده طی پارسال را 63 هزار و 316 متولد اعلام کرد و افزود: از این تعداد تولد صورت گرفته 45 هزار و 835 نفر شهری و مابقی روستایی بوده است.

وی با اعلام اینکه هرم سنی طی سال 95 به 25 تا 34 سال رسیده است، گفت: جمعیت به سمت کهنسالی پیش می رود و این یک زنگ خطر است.

زین الصالحین دلیل کاهش نرخ ناباروری در این استان را کاهش مرگ و میر، اقتصادی، سرمایه گذاری و تحولات فرهنگی دانست و افزود: در شورای راهبردی جمعیت باید ایده ای داده شود تا به بحث فرزند آوری تنها به عنوان یک شعار اکتفا نشود.

وی با بیان اینکه طی پارسال 160 هزار جلد شناسنامه در این استان صادر شده است؛ تصریح کرد: این تعداد امسال به 500 هزار تا می رسد.

زین الصالحین با اشاره به اینکه در حوزه ثبت احوال استان کرمان بیش از 400 شغل ایجاد شده است، یادآور شد: این تعداد شغل در بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان دولت برای ارائه خدمت به ثبت احوال ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه نیروی جوان در سالهای جنگ و انقلاب نقش آفرین های زیادی داشته است، گفت: یکی از این نقش آفرین های مهم، حماسه سوم خرداد بود که جوانان با تمام داشته هایشان این حماسه را به وجود آوردند و این حماسه آزادی خرمشهر بود.

وی با بیان اینکه رییس شورای راهبردی جمعیت استاندار است؛ افزود: از هر دستگاه یک کارشناس متخصص به عنوان یک کارگروه تخصصی جمعیت پیشنهادی را بدهند که در شورای جمعیت روی آن فکر و اجرایی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار