امسال سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری می‌شود.

پیش بینی جمع آوری سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال ریال زکات
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نجفعلی انتظاری مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر به شهرکرد، از پیش بینی جمع آوری سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال زکات طی سال جاری در کشور خبر داد.

وی گفت: سهم استان چهارمحال و بختیاری از این مبلغ، بیش از ۶۰ میلیارد ریال است.

انتظاری، ریشه‌کنی فقر در جامعه و رفع مشکلات نیازمندان را از مهم‌ترین آثار احیای زکات بیان و اضافه کرد: از مجموع دو هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال زکات پرداخت شده به کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته، ۶۰ درصد برای نیازمندان و ۴۰ درصد در زمینه‌های عام المنفعه هزینه شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی و پیگیری انجام شده برای واگذاری امور اجرایی زکات از فرهنگ‌سازی تا جمع‌آوری، به مؤسسات خیریه معتبر و معتمدین روستا‌ها افزود: در این راستا باید شورای زکات در همه روستاهای استان تشکیل و از موازی کاری با این شورا و مؤسسات پرهیز شود.

انتظاری گفت: امسال شورای زکات با حضور معتمدین و مردم در ۱۵ هزار روستای پرداخت کننده زکات در کشور تشکیل می‌شود که با معرفی نیازمندان روستا به شورای زکات برای رفع نیازها، مشارکت مردم نیز در این زمینه افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با بیان پیش‌بینی جمع‌آوری یک هزار میلیارد ریال زکات فطریه در سال جاری در کشور افزود: سال گذشته سه هزار میلیارد ریال زکات فطریه در کشور جمع آوری شد که سهم استان چهارمحال و بختیاری ۴ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال بود.

به گفته انتظاری؛ در حال حاضر ۳۵۲ روحانی و مبلغ دینی به صورت مستقیم با ستاد اجرایی زکات در کشور همکاری دارند.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار