دبیرجامعه ایمن گلپایگان گفت: با توجه به رشد 10 درصدی خودروهای عبوری در شهرستان گلپایگان 735 مورد حوادث ترافیکی در سال 94 و 854 مورد حادثه ترافیکی در سال 95 ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی کریمی عصر امروز  در مراسم تقدیر و اهدای جوایز به دانش‌آموزان برگزیده مسابقه حوادث ترافیکی اظهار داشت: گلپایگان در سال 83 به عنوان مجری طرح جامعه ایمن انتخاب شد و تاکنون حوادث در شهرستان 40 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در کل کشور 40 شهرستان گلپایگان به عنوان مجری طرح جامعه ایمن فعالیت دارد؛ طرح جامعه ایمن با هدف کنترل حوادث منجر به مرگ و تصادفات جاده‌ای اجرا شده است.

دبیر جامعه ایمن گلپایگان بیان داشت: در سال 94 تعداد 1287 مورد حادثه و در سال گذشته 1405 حادثه در شهرستان گلپایگان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به رشد 10 درصدی خودروهای عبوری در شهرستان گلپایگان 735 مورد حوادث ترافیکی در سال 94 و 854 مورد حادثه ترافیکی در سال 95  بوده است.

کریمی با بیان اینکه در سال 94 مرگ و میر کل حوادث در شهرستان 40 مورد و در سال 95  به 37 مورد رسیده است، عنوان کرد: در دو سال گذشته مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در شهرستان 23 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث شهرستان گلپایگان حوادث موتورسیکلت، خودروسواری و عابران پیاده است، تأکید کرد: استفاده از موتورسیکلت‌های غیر ایمن سبب بروز حوادث ترافیکی در شهرستان می‌شود؛ ضروری است در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

دبیر جامعه ایمن گلپایگان بیان کرد: با هدف جلوگیری از حوادث ترافیکی سال گذشته مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی در مدارس متوسطه دوم شهرستان اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این مسابقه 200 دانش‌آموز ثبت نام کردند، اما در آزمون این مسابقه 60 دانش‌آموز شرکت کردند، 38 دانش‌آموز نمره قبولی را کسب کردند که در بین آن‌ها به 20 دانش‌آموز جوایزی اهدا می‌شود.

در ادامه حبیب‌اله جمالی با تبریک حضور بیش از 40 میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری و آزادسازی خرمشهر اذعان داشت: آزادسازی خرمشهر معادلات جنگ دشمنان علیه نظام و کشور را بر هم زد.

وی با اشاره به اینکه 29 اردیبهشت به عنوان یک روز حماسی در تاریخ ایران اسلامی به ثبت خواهد رسید، گفت:  حضور 87 درصدی مردم شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری نشان‌دهنده فهم و آگاهی مردم گلپایگان بود.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با بیان اینکه حفظ سلامتی و رعایت موارد بهداشتی از تأکیدات و سفارشات دین مبین اسلام است، بیان داشت: جوانان باید فرهنگ استفاده صحیح از موتورسیکلت و خودرو در سطح معابر و خیابان را یادبگیرند تا حوادث ترافیکی در شهرستان کاهش یابد.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.