این حمله که از مقر ملاصمد، فرمانده سرشناس طالبان در ولسوالی شیندند این ولایت سازمان دهی شده بود، قرار بود تا با انفجار یک خودروی سواری مملو از مواد منفجره شکل بگیرد.

از حمله انفجاری بر میدان هوایی هرات جلوگیری کردیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال دادمحمد حریفی، رئیس امنیت ملی هرات در محل این رویداد به خبرنگاران گفت: مقدار زیادی مواد منفجره که در داخل یک خودروی سواری جاسازی شده بود، در منطقه سنوگرد ولسوالی گذره که در نزدیکی فرودگاه هرات قرار دارد، کشف و شناسایی شد.

به بیان او طراحان اصلی این عملیات، ملاصمد فرمانده مشهور طالبان ولسوالی شیندند هرات است که می‌خواست فرودگاه را هدف قرار دهد.

وی می‌گوید که در جریان این حرکت تروریستی یک تن را دستگیر کرده‌اند که برای روشن شدن بیشتر قضیه به اداره امنیت ملی منتقل شده است.

آقای حریفی در ادامه خبر از این می‌دهد که این اولین تلاش مخالفان دولت در جهت انفجار با استفاده از شیوه "خودروی بمب گذاری شده" بوده که از ابتدای امسال رخ داده است.

او می‌گوید که نیروهای امنیتی و به خصوص امنیت ملی تلاش دارند تا آرامش این ولایت را به خوبی حفظ کنند و مانع بروز حملات انفجاری و تروریستی شوند.

ولایت هرات از سال گذشته به این سو شاهد چندین حمله انفجاری بوده است.
حملاتی که مشخصا مساجد را هدف قرار می‌داد.

شمار زیادی از مردم خواهان این هستند که دولت مانع بروز حوادث تروریستی در خانه خدا شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار