همدان؛

۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه بوعلی تحصیل می کنند

رئیس دانشگاه بوعلی استان همدان گفت: ۱۰۰ دانشجوی خارجی در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند.

۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه بوعلی تحصیل می کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور غلامی گفت: 100 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 30 نفر در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و 70 نفر هم برای یادگیری زبان فارسی به این دانشگاه آمده‌اند.

وی افزود: دانشگاه بوعلی سینا دارای 13 دانشکده است که از این تعداد 9 دانشکده در شهرهمدان و مابقی در شهرستان های رزن، تویسرکان، بهار و کبودراهنگ می باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی سینا در حال تحصیل هستند اظهار داشت: این دانشگاه دارای 80 گروه آموزشی و بیش از 110 رشته گرایش دوره دکترا و 90 رشته کارشناسی ارشد دارد.

غلامی در خصوص بودجه عمرانی دانشگاه نیز گفت: در سال گذشته 17 میلیارد تومان بودجه عمرانی به دانشگاه بوعلی درنظر گرفته شده بود که تا کنون ریالی از آن دریافت نشده است.

رئیس دانشگاه بوعلی استان همدان با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی سینا رتبه 8 را در بین دانشگاه های جامع دارد افزود: همچنین از منظر مقالات پر استناد جزء 5 دانشگاه برتر کشور است و 4 اساتید برجسته جهانی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: تقریبا سالیانه هزار و 500 دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شود و هر دانشجو در مقطع کارشناسی 5 میلیون تومان هزینه در طول سال برای دولت داشته است.

وی گفت: سالیانه 750 هزار نفر در کنکور ثبت‌نام می‌کنند که حتی اگر همه این افراد پذیرش شوند، باز هم 500 هزار صندلی خالی باقی می‌ماند.

غلامی در پایان گفت: یک میلیون و 250 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد  که عمدتا در دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی نمود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.