رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید 58 هزار تن دانه های روغنی در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی افزود: کشت دانه های روغنی را جایگزین محصولاتی کرده ایم که نیاز آبی آنها بالاست و امسال سطح زیر کشت این محصولات نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش سطح زیر کشت و تولید انواع محصولات دانه های روغنی از جمله سویا، کلزا، بادام زمینی، آفتابگردان و پنبه در این استان مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازما جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محصول کلزا جز محصولات دانه روغنی بوده که حدود 40 درصد از دانه آن را روغن تشکیل می‌دهد و توسعه کشت این محصول در استان اردبیل اقدامی موثر در پویایی بخش کشاورزی و خودکفایی استان در حوزه اقتصاد و اشتغال است.

سروی همچنین ارتقا و تولید محصولات استاسی و استراتژیک استان، توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی، توسعه باغ ها در اراضی شیب دار و تجهیز و نوسازی پرورش زنبور عسل و صنایع فرآوری آن، افزایش ظرفیت ذخیره سازی و برند سازی حداقل 10 درصد محصولات کشاورزی استان را از برنامه های اولویت دار این سازمان ذکر کرد.

وی افزود: مهم ترین برنامه های اجرایی بخش کشاورزی استان در راستای ارتقای بهره وری در سال جاری توسعه روش های نوین آبیاری در سطح 42 هزار هکتار و اجرای طرح اصلاح الگوی گشت با تاکید بر محصولات پربازده، صادرات محور و با نیاز آبی کم مثل کشت زعفران، بادام زمینی، موسیر، پسته، عناب و انواع گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.