فرماندار رفسنجان گفت: رفسنجان به لحاظ اقتصادی و تولید پسته یکی از خوشنام‌ترین‌ها در کشور و جهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حمید ملانوری، فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه در کنار کشاورزی ,ظرفیتهای دیگری همچون معادن و صنایع و جاذبه های طبیعی بکر و گردشگری دارد، گفت: درحوزه جاذبه های طبیعی در مناطقی مانند داوران ، سرچشمه ، خنامان ، راویز و غیره که خوش آب و هوا هستد می توان مزارع گل محمدی، گل گاوزبان، عناب، زرشک وغیره را ایجاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: با ایجاد اینگونه مزارع علاوه بر ایجاد اشتغال می توان این مناطق را بواسطه تولید این گیاهان مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار داد که از طریق بازدید گردشگران هم تولید ثروت شود.
ملانوری با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال قرار داریم و یکی از برنامه های اولویت ما اجرای طرح احیاگران آبادی به منظور ایجاد اشتغال پایدار است ، تصریح کرد: برخی روستاها ظرفیت های گردشگری وجاذبه های طبیعی دارند که باید احیا و برخی روستاها دارای آب و هوای کوهستانی که مستعد کشت زعفران و گل گاوزبان هستند نیاز کمی به آب دارند.
وی افزود: در برخی روستاها نیز با ایجاد کارگاههای کوچک موجب اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و اینکار جدای از رونق اقتصادی باعث کاهش جدی آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق می شود.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: رفسنجان ، اقتصادی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.