42 هزار تن شبدر از شالیزارهای قائم‌ شهر برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی مدیر جهاد كشاورزی قائم شهر گفت: پیش بینی می شود امسال 150 هكتار از زمین های زراعي اين شهرستان به کشت سورگوم اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه 34 تن بذر شبدر بين بهره برداران متقاضی كشت این محصول در شهرستان قائم ‌شهر توزيع شد، افزود: در هزار هکتار از زمین های شالیزاری این شهرستان شبدر کشت شد که 42 هزار500 تن شبدر از این اراضی برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر گفت: استفاده مستقيم دام از علوفه تازه سورگوم ممكن است باعث مسموميت دام شود چراکه در برگ های سورگوم جوان ماده گلوكوزيدی وجود داردكه سمی است و وقتی كه به پروسيک اسيد تبديل می شود باعث مسموميت دام می شود.

فرهادی به دامداران توصیه کرد برای کاهش خطر مسموميت دام نبايد از علوفه تازه استفاده كرد و زمانی که ارتفاع ساقه سورگوم از50 سانتيمتر به 100سانتی ‌متر رسید ميزان اين ماده سمی كاهش پيدا می كند.

وی افزود: امسال 8 هزار هکتار از زمین های زراعی شهرستان قائم شهر به کشت برنج اختصاص یافت که تاکنون 650 هکتار از شالیزارهای این شهرستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار