مديركل ورزش و جوانان استان فارس گفت: پارسال 60 باشگاه ورزشی متخلف در فارس پلمب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حيدرعلی كامياب‌كلانتری مديركل ورزش و جوانان استان فارس مديركل از برخی فعاليت‌های غيرقانونی در باشگاه‌ها و اماكن ورزشی در استان خبر داد و گفت: با بازرسی های انجام شده سال 95 بيش از 60 باشگاه متخلف در استان فارس پلمب شد.

کامیاب افزود: نيت اداره كل ورزش و جوانان توسعه ورزش با هدف ارتقاء‌سلامت و نشاط اجتماعی است.
 
او با بيان اينكه ورزش و جوانان تنها مجوز فعاليت ورزشی صادر می‌كند نه مجوز عرضه داروهای مكمل، ادامه داد: متاسفانه اتفاقات عجیبی رخ داده و باشگاه‌ها به اماكنی برای فروش مكمل و ديگر اجناس و بعضا وسايل ورزشی تبديل شده است.
 
كامياب با اشاره به اينكه در خصوص فروش و عرضه كالاهای مجاز و وسايل ورزشی هم بحث قانوني وجود دارد، بیان کرد: اعتقاد داريم كالاي ورزشي و مكمل غذايي مجاز هم نبايد در باشگاه‌ها عرضه شود چه رسد به دارو و مكمل غيرمجاز و به همين دليل هم بازرسي‌ها از باشگاه‌ها افزايش يافته است.
 
وی با بیان اينكه بیش از 100 کانال فارسی زبان از شبکه‌های خارج کشور به تبلیغ مکمل‌های غیرمجاز مشغول هستند، گفت: این وظیه ما را سنگین‌تر كرده و بايد با برنامه‌ريزي و اطلاع‌رساني، تبليغ و آموزش، جامعه را با خطرات اين موضوع آشنا كرده و با ارتقاء آگاهي‌ها به مقابله جدي و تاثيرگذار بپردازيم.
 
کامیاب اظهار داشت: آب تنها چیزی است كه باشگاه‌ها و باشگاه‌داران اجازه عرضه آن را دارند.
 
مديركل ورزش و جوانان فارس با بیان اينكه اگر مردم مكمل‌ها را از اماكن غيرمجاز خريداری نكنند، اين مشكل برطرف می شود به ایجاد دبیرخانه دائمی ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌ها در هيئت پزشکی ورزشی استان فارس اشاره و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌ها، می‌توان تصميمات خوبی در اين زمينه اتخاذ و اجرايی كرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار