شهرکرد؛

حماسه سوم خرداد تجلی آرمان خواهی و دفاع از ارزش‌ها

حماسه بزرگ سوم خرداد، تجلی آرمان خواهی و دفاع از ارزش‌های متعالی و مقدس این زاد بوم کهن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی حماسه بزرگ سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و «روز مقاومت، ایثار و پیروزی»، را تبریک گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«مردم ایران در طول تاریخ و در دوران پربرکت انقلاب اسلامی هیچگاه زیر یوغ ستم، ظلم و استکبار نرفتند و همواره برای برقراری صلح، دوستی، آرامش و ثبات منطقه و جهان تلاش کردند و هر گاه با تجاوز بیگانگان مواجه شدند پاسخی دندان شکن به متجاوزان دادند.

در دوران جنگ تحمیلی هم رزمندگان ایرانی به رهبری امام خمینی (ره) توانستند حماسه بزرگ سوم خرداد به عنوان تجلی آرمان خواهی و دفاع از ارزش‌های متعالی و مقدس این زاد بوم کهن را بیافرینند.

پیروزی دلاور مردان و سلحشوران دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ شادترین و بهترین خبر برای ملت سراسر افتخار ایران اسلامی بود.

راه دلاور مردان و دلباختگان مدافع نظام جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی میهن سرافرازمان پر رهرو و اقتدار و توانمندی‌های ملت عزیزمان روز افزون باد.»

گفتنی است: خرمشهر در استان خوزستان، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط نیروهای عراقی (از ۴ آبان ۱۳۵۹)، در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس آزادسازی شد.

این روز (سوم خرداد) در تقویم کشورمان، به عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری شده است.

استان چهارمحال و بختیاری، در جریان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، بیش از ۸۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار