اصفهان؛

افزایش سه برابری سفیران سلامت خانواده در کشور

مدیر دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ترم تحصیلی جدید نیز 400 هزار نفر سفیر سلامت جدید دانشجو تربیت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام رفیعی‌فر، امروز درحاشیه برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه‌های آموزش ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برنامه ریزی های لازم برای تربیت 250 هزار سفیر سلامت دانشجو سال گذشته انجام شد که تا پایان ترم جاری این میزان سفیر سلامت دانشجو محقق می شود و از ترم تحصیلی جدید نیز 400 هزار نفر سفیر سلامت جدید دانشجو تربیت خواهند شد.

وی با اشاره به تربیت یک میلیون و 200 هزار نفر سفیر سلامت دانش آموز در سال گذشته افزود:

امسال نیز به همین میزان سفیر سلامت دانش آموز تربیت خواهد شد.

به‌گفته‌وی، 2.5 میلیون نفر سفیر سلامت خانواده در کشور در سال گذشته تربیت شد که این رقم امسال به سه برابر افزایش خواهدیافت.

مدیر دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حفاظت از سلامت خود، خانواده، هم سالان و جامعه در تغذیه مناسب و تحرک کافی را از جمله وظیفه های سفیران سلامت برشمرد و گفت: سفیران سلامت با کنترل روابط بین افراد می کوشند تا با یکدیگر دچار خشونت نشوند و از رفتارهای پرخطر جلوگیری کرده و آموزش های لازم را به دیگران ارائه دهند.

*«خود مراقبتی» اجرای پنجمین برنامه تحول نظام سلامت

رفیعی‌فر، اجرای پنجمین برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با عنوان «خود مراقبتی» را خبرداد و گفت: معتقد هستیم که باید از سلامت مانند یک ثروت ملی حفظ و نگهداری شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و نگهداری سلامت جامعه گفت: مردم در مناطقی که کار، زندگی و تحصیل می کنند، خود مراقبتی پررنگ تری داشته باشند.

به‌گفته‌وی،خود مراقبتی یعنی افرادی که در حوزه بهداشت و سلامت متخصص نیستند و تحصیلات لازم و اطلاعات کافی در این زمنیه ها ندارند با مشورت پزشکان و تیم سلامت با رعایت سبک زندگی سالم از سلامت خود حفاظت و در صورت ابتلا به ناخوشی آن را مدیریت کنند.

مدیر دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فراگیری آموزشهای لازم در طرح خود مراقبتی مردم را یادآور شدو گفت: در طرح خود مراقبتی به شهروندان آموزش داده می شود زمانی که به مشکل حاد دچار شدند تا رسیدن تیم پزشکی چه کاری باید انجام دهند و در زمان رسیدن تیم پزشکی آنها چه کارهایی باید انجام دهند.

*اجرای راهنمای هفته به هفته دوران بارداری به مادران

رفیعی‌فر، تحت پوشش قرارگرفتن تمام مادران باردار در کشور با راهنمای هفته به هفته دوران بارداری را در راستای سیاستهای کلی جمعیت از سال جاری خاط رنشان کرد و گفت:

وی تصریح‌کرد: راهنمای خود مراقبتی از اواسط سال جاری در اختیار خانواده هایی که قصد فرزندآوری دارند و یا دارای فرزندان زیر دو سال هستند قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است:کارگاه تخصصی آموزش مدیران گروه های آموزش ارتقاء سلامت کشور با هدف ارائه برنامه های سال 96 به سفیران سلامت برای توسعه آموزش همگانی و توانمندسازی جامعه در کاشان با حضور کارشناسان مسئول آموزش و ارتقا دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار