سامانه توانمندسازی با هدف تسریع در فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی برای نخستین بار در استان کرمان راه اندازی شد.

راه اندازی سامانه توانمندسازی برای نخستین بار در استان کرمان  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمان در سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان به منظور تبیین برنامه های اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد استان با حضور امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور برگزار شد،گفت:با توجه به افزایش سه برابری سهم کمیته امداد استان کرمان از منابع بانکی و امدادی اشتغال در سال جاری نیازمند همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات هستیم. 

وی به راه اندازی سامانه توانمندسازی کمیته امداد استان اشاره کرد و افزود:  این سامانه با هدف تسریع در فعالیت های حوزه اشتغال و خودکفایی برای نخستین بار در استان کرمان راه اندازی شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه ثبت نام برای دریافت تسهیلات اشتغال از طریق این سامانه انجام می شود  و  فعالیت ها و عملکردهای شهرستان ها به صورت آنلاین رصد خواهد شد.

وی از راه اندازی مراکز کاریابی به منظور اشتغال مددجویان توسط کمیته امداد استان خبر داد و تصریح کرد: این مراکز در راستای تسهیل در فرآیند اشتغال ایجاد شده‌اند و مشاورانی نیز برای طرح‌های اشتغال امداد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از مهم ترین دلایل موفقیت طرح های اشتغال کمیته امداد را استعداد سنجی، مشاوره و آموزش مجریان طرح های اشتغال دانست و گفت: در حال حاضر تمامی مددجویان کمیته امداد مورد استعدادسنجی قرار گرفته اند که پس از مشاوره، آموزش های لازم فنی در خصوص شغل مورد نظر به آنان ارائه می شود.

وی  گفت: در تلاش هستیم که شهرستان انار را به عنوان شهرستان پایلوت بدون مددجو معرفی کنیم و اهتمام کمیته امداد و  فتاح رئیس کمیته امداد کشور بر این است که املاک حوزه اقتصادی امداد در جهت خدمت گذاری به محرومان به کار گرفته شود. 

صادقی افزود: برای نخستین بار شهرستان قلعه‌گنج با همکاری کمیته امداد صاحب تاکسی شد و شش دستگاه تاکسی با همکاری بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد در این شهرستان واگذار شد و به زودی نیز 23 دستگاه تاکسی دیگر به مددجویان قلعه گنجی واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال گذشته 90 درصد بانک‌های استان کرمان همکاری خوبی را با کمیته امداد در بحث پرداخت تهسیلات اشتغال داشتند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار