در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

سهم ۳۰ درصدی بهره‌وری از رشد اقتصادی

روغنی گفت: مطابق با پیش بینی‌های انجام شده در برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌های پایین دستی، قرار بر این است تا حدود ۳۰ درصد از سهم رشد اقتصادی کشور به موضوع بهره‌وری اختصاص یابد.

 ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر ارتقا بهره‌وری بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور بیان کرد: مطابق با پیش بینی‌های انجام شده در برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌های پایین دستی، قرار بر این است تا حدود ۳۰ درصد از سهم رشد اقتصادی کشور به موضوع بهره‌وری اختصاص یابد.
 
روغنی با اشاره به راه‌های افزایش راندمان در واحدهای تولیدی، عنوان کرد: بهره‌وری از طریق توانمندسازی نیروی انسانی، ارتقا تکنولوژی، ایجاد ثروت و افزایش تبادل اطلاعات بین شرکت‌های دارنده تکنولوژی محقق می‌شود، لذا به منظور افزایش رشد اقتصادی، می‌بایستی بهره‌وری به عنوان یک موضوع بسیار مهم در برنامه‌های کشور لحاظ شود.
 
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: حدود ۲. ۷ درصد از ۸ درصد رشد اقتصادی مدنظر دولت مربوط به این حوزه است و در واقع حدود ۳۰ درصد ازاین رشد را در بر می‌گیرد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که این افزایش بیشتر در کدام یک از ارگان‌ها اتفاق افتاده است، افزود: مطابق با ارزیابی که در کشور انجام گرفته وزارت جهاد کشورزی بیشترین راندمان و بهره‌وری را در این زمینه دارد و بعد از آن وزارت صنعت، معدن و تجارت درحال انجام فعالیت هایی در این بخش بوده، اما هنوز موفقیت جدی حاصل نشده است، بنابراین انتظار می‌رود تا وزارتخانه‌های اقتصادی و دستگاه‌های ناظر حتماً به این موضوع توجه خاص و ویژه‌ای کنند.
 
روغنی در پایان اذعان داشت: درصورتیکه بخواهیم با یک دید کلی به عوامل تولید نگاه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که این مسئله یعنی مقررات زدایی باید توسط دولت تحت عنوان یک دستور یا تکلیف به مرحله اجرا درآید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار