در مراسمی از مشاورزان و پیمانکاران برتر و پیشکسوت در عرصه نظام فنی و اجرایی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ معاون فنی و توسعه امور زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه در این مراسم با اشاره به وجود ۳۰ هزار شرکت فنی و مهندسی و ۳ هزار شرکت مشاوره در کشور آن‌ها را سرمایه ملی دانست که باید با نگاه صادراتی فعالیت کنند.
 
شافعی، با بیان اینکه دولت نمی‌تواند برای تمام پیمانکاران شغل ایجاد کند اضافه کرد: تن‌ها به بودجه دولتی نباید اکتفا کرد ونظام فنی و اجرایی باید نگاهش را به این مقوله عوض کند.
 
وی تاکید کرد: پیمانکاران باید به سمت دستگاه‌های عمومی و بخش خصوصی و صادرات سوق داده شوند.
 
این مقام مسئول نگاه سیاسی کشور را در صادرات اثر گذار دانست واز پیمانکاران خواست تا از فضای بوجود آمده برای صدور خدمات فنی و مهندسی استفاده کنند.
 
شافعی همچنین در پاسخ به صحبت‌های نماینده بخش خصوصی در اعتراض به واگذاری غیر رقابتی پروژه‌های خاص به برخی از دستگاه‌ها عنوان کرد: نگرش واگذاری این پروژه‌ها در زمان صلح با توجه به ظرفیت‌ها و ماشین آلات این دستگاه‌های نظامی و شبه نظامی در قانون پیش بینی شده است، اما قانون گذار تاکید کرده که باید در شرایط عادلانه باشد.
 
مصطفوی رئیس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه وبودجه نیز با تاکید بر مدیریت یکپارچه، آن را لازمه توسعه شهر هوشمند دانست.
 
وی با اشاره به اینکه قانون نظام فنی و اجرایی به تازگی ابلاغ شده است خواستار حمایت همه جانبه مدیران بخش توسعه در این زمینه شد.
 
وی مشارکت عمومی و خصوصی را در اجرای پروژه‌های نیمه تمام مهم ارزیابی و راه حل برون رفت از این بحران را تقویت بخش خصوصی ذکر کرد.
 
مصطفوی همچنین گشایش ال سی داخلی را تضمین دولت به مجریان عنوان و اشاره کرد: آین نامه نظام فنی و اجرایی آن در دست تهیه است.
 
فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین نیز گفت: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم سال‌ها زمان می‌برد.
 
وی همچنین حوزه گردشگری را یکی از حوزه‌های توسعه و اشتغالزا خواند و از پیمانکاران خواست تا در این بخش وارد شوند.
 
علی فرخزاد همچنین اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را چندین برابر اعتبارات عمرانی استان بیان کرد که ظرفیت خوبی برای پیمانکاران است.
 
مدنی رئیس انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی نیز پروژه‌های نیمه تمام فراوان، اعتبارات ناچیز عمرانی حضور فارق التحصیلان و ثبت شرکت زیاد را از آسیب‌های این بخش عنوان کرد.
 
وی اضافه کرد: فاصله زیاد بین عرضه و تقاضا وجود دارد که به ناچار پذیرفتن مناقصه هایی با قیمت پایین بر کیفیت تاثیر گذاشته است.
 
داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین در این مراسم گفت:: ۴۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه نا تمام در کشور داریم که مجلس تکلیف آن را مشخص کرده است.
 
وی افزود: باید این طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود و پیمانکاران بومی در این زمینه در اولویت هستند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار