بجنورد؛

پیش بینی برداشت 950تن زیره از مزارع اسفراین

پیش بینی می شود 950 تن زیره از مزارع شهرستان اسفراین برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ خلیل عاقبتی مدیر جهاد کشاورزی اسفراین با اشاره به آغاز برداشت زیر از مزارع شهرستان اسفراین گفت : پیش بینی می شود 950 تن زیره از مزارع این شهرستان تولید و وارد بازار گردد .

وی از کشاورزان خواست با توجه به کمبود بارندگی در سال های اخیر و مواجه شدید با مشکل کم آبی و از طرفی نیز کشت محصول زیره با انجام یک بار عملیات ابیاری محصول مورد نظر در این مزارع تولید می شود کشت زیره را در اولویت کاری خود قرار دهند تا با برنامه ریزی بهتر و ارتقاء دانش تولید و رونق مکانیزاسیون این محصول بتوانیم پتانسیل های تولید را در سطح شهرستان افزایش دهیم .

محمد علی شریکیان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت : گیاهان دارویی مزایای مختلفی دارند که می توانند منشأ درمان و شفای بسیاری از بیماری ها شوند .

وی گفت : گیاهان دارویی مختلفی در استان خراسان شمالی از جمله زیره ، آویشن باغی ، باریکه ، نعناع فلفلی ، خاکشیر ، گشنیزکشت می شود که مهمترین این گیاهان دارویی زیره می باشد .

محمد علی شریکیان افزود : در سطح استان خراسان شمالی مقدار 1285 هکتار سطح زیر کشت داروهایی گیاهی وجود دارد که پیش بینی می شود مقدار 1920 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با بیان اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال گذشته 50 هکتار افزایش داشته است، گفت : دو ظرفیت بسیار مهم برای رونق گیاهان دارویی در سطح استان وجود دارد یک واحد بسته بندی عرقیات گیاهی در بجنورد و دیگری عصاره گیری و بسته بندی عرقیات دارویی جاجرم که توانسته نقش بسیار خوبی در تولید این گیاهان داشته باشد .

محمد علی شریکیان گفت: توسعه کشت و افزایش تولید گیاهان دارویی یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاوتی در حوزه باغبانی این استان است که برای تحقق این امر مهم در سال جاری برنامه های مهمی از جمله برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی ، ایجاد مزارع الگویی و توسعه کشت در مناطق مستعل استان با هدف تغییر الگوی کشت و همچنین حمایت از تولید کنندگان اندام های تکثیری و بذور اصلاح شده گیاهان دارویی و بهره گیری از توان علمی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در اولویت کاری این سازمان می باشد .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.