به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
اصفهان و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان، دکتر مهرزاد آرتنگ اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال جاری، میانگین تماسهای ورودی اتاق فرمان 115 شهرستان اصفهان، در یک ماه معادل 67 هزار تماس و روزانه 2 هزار و 161 تماس و در هر ساعت 117 تماس بوده است؛ این در حالی است که در اردیبهشت ماه 96 امار 143 تماس در ساعت نیز در یک روز ثبت شده است .
وی افزود: در اردیبهشت ماه سال گذشته، میانگین تماسهای ورودی اتاق فرمان، در یکماه 42 هزار تماس یعنی بالغ بر یک هزار و 400 تماس روزانه بوده است. (58% افزایش تماس )
مسئولeocو اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی با بیان اینکه بیشتر این تماس ها به اعزام واحد امدادی منجر می شود، تصریح کرد: متاسفانه تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی موجود، پاسخگوی پاسخ دهی مناسب به این حجم از تماس ها نیست و نیاز به برنامه ریزی هرچه دقیق تر دارد.
دکتر آرتنگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین 3 تا 6 نفر پرسنل در 24 ساعت در اتاق فرمان اصفهان پاسخگوی این تماسها هستند.
وی تاکید کرد: پاسخ دهی مناسب به این تماس ها، به ایجاد سیستم اتوماسیون اداری و عملیاتی، افزایش تعداد پرسنل اتاق فرمان اعم از پزشک، تکنسین و اپراتور، تجهیز واحد های امدادی به سامانه مکان یابی ( Gps ) و افزایش تعداد کدهای امدادی بهمراه
نیروی لازم نیاز دارد.
انتهای پیام/س