کمپین نه به روزه خواری در ماه مبارک رمضان در مازندران تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل صالحی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در نشست با اصحاب رسانه گفت: مازندران در حوزه امر به معروف و نهی از منکر 12 شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی به تصویب قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد وافزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر با روندی قانونی و استفاده از ظرفیت های موجود در دو بخش ستادی در قالب شعار های امر به معروف و نهی از منکر و سطح جامعه در قالب تذکر لسانی فعالیت می کنند.

صالحی به برپایی کمپین نه به روزه خواری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر در شب های ماه مبارک رمضان به رعایت عفاف و حجاب تذکر خواهند داد.

وی با تشریح اقدامات ستاد در استان و شهرستان ها جهت توسعه و ترویج فرهنگ دینی افزود: تشکیل یک گروه مردم نهاد لازمه ترویج و نهادینه سازی معروف در جامعه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی است، گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر که همان ترویج معروفات است توسط نیرو های داوطلب مردمی انجام می شود.

صالحی وظیف ستاد امر به معروف و نهی از منکر را پیشگیری دانست و افزود: نیروهای مردمی بدون دریافت هیچ وجهی و به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند.

وی به سازماندهی 3600 نفر در قالب گروه طلایه داران در حوزه ادارات، اصناف و جامعه اشاره کرد و گفت: از این میزان برای 1500 نفر کارت و برگ ماموریت صادر شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه سیاست های نظام بر این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر نظام مند باشد، افزود: فعالیت طلایه داران در شهرستان های جویبار، ساری، نکا، قائمشهر، فریدونکار و بابلسرنمود بیشتری داشته است.

وی از راه اندازی هیات های اندیشه ورز، کارگاه های مهارت افزایی ، آموزش تربیت مربی و مقاله نویسی با رویکرد امر به معروف از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد و گفت: با توجه به عدم اقبال عمومی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدامات پژوهشی شروع و با بررسی در شورای هماهنگی استان در کشور اجرایی می شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.