تبریز؛

پرورش بیش از یک هزار تن ماهی در قفس در آذربایجان شرقی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با برنامه ریزی امسال یک هزار و 200 تن پرورش ماهی در قفس انجام می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: متاسفانه سال گذشته سهمیه استان برای پرورش ماهی در قفس 400 تن بود که یک دهم آن محقق شد.
 
وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی و هدف گذاری برای پرورش ماهی در قفس 800 تن است که مقرر شده با جبران 400 تن سال گذشته این میزان به یک هزار و 200 تن افزایش یابد.  
 
پورمهدی گفت: در خصوص تبدیل اراضی و تغییر الگوی کشت، بهینه سازی مصرف آب و استفاده از شیوه های نوین آبیاری سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.
 
وی افزود: به نظر می رسد امسال باید گام های بلندتری برداشته شود و دستگاه های مختلف وارد عمل شوند و در این زمینه استانداری نیز حمایت می کند.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اذعان کرد: تصمیمات خوبی درخصوص تعیین تکلیف مصرف آب و تخصیص منابع آب برای کشاورزی درحوزه پایاب سدها، دریاچه ارومیه و رود ارس گرفته شده است.
 
پورمهدی با اشاره به تفاهم نامه و هماهنگی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی گفت: این همکاری ها باعث شد در حوزه مرز ارس 18 هزار هکتار از اراضی ما زیر کشت آبی به روش مکانیزه برود.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: 10 هزار هکتار از اراضی پایین دست سد آیدوغموش نیز قرار است زیر کشت آبی برود که 2 هزار هکتار آن با مشارکت روستاییان و اریه تسهیلات بانک زمین و کمک های بلاعوض جهاد کشاورزی این کار نهادینه شده و تعاونی آب در آنجا تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.