معاون فناوری حوزه سلامت وزارت بهداشت گفت: تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در راستای افزایش محصولات دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

حمایت مالی و ارائه تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامتحسین وطن‌پور معاون فناوری حوزه سلامت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارائه وام و تسهیلات به حوزه سلامت اظهار کرد: ارائه وام و تسهیلات به فناوران حوزه سلامت و بهداشت تعلق می‌گیرد و در این میان صندوق‌های پژوهش و نو‌آوران متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهداشت و درمان حمایت همه‌جانبه از طرح‌های کاربردی فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: ۵۵ درصد تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بهداشت و درمان و سلامت تعلق می‌گیرد تا در این میان تسهیلات ویژه‌ای به پروژه‌های متناسب با ظرفیتشان در حوزه سلامت ارائه و این شرکت‌ها و همچنین افراد نخبه از حمایت مالی برخوردار شوند.

وطن‌پور تأکید کرد: بر اساس ارزشیابی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت سامانه دانشگاه‌ها تکمیل و در راستای حمایت مالی در حال بارگذاری است و در نیمه دوم امسال رتبه‌بندی اولیه فناوری مراکز آموزش عالی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۶، مبلغی به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت خریداری شود.

معاون فناوری حوزه سلامت وزارت بهداشت یادآور شد: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، تعداد اعضای هیأت علمی، میزان محصولات و تعداد مراکز رشد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار