اهواز؛

بهار خوزستان در چنگال تابستان

دمای هوا خوزستان تا روز چهارشنبه به 48 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

بهار خوزستان در چنگال تابستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ کوروش بهادری،‌ مدیرکل هواشناسی خوزستان در این خصوص گفت:‌ از امروز تا روز چهارشنبه روند افزایش دما در استان را خواهیم داشت که در جریان این روند، دمای هوا می‌تواند به 48 درجه سانتی‌گراد هم برسد.

وی تصریح کرد: این روند بیانگر گرمای زودرس در استان خوزستان است و نشان می‌دهد که الگوی تابستانه زودتر از همیشه در استان مستقر شده است.

بهادری بیان داشت: امروز بیش ترین دما در استان خوزستان در اهواز و امیدیه خواهد بود که دمای 47 درجه‌ای را تجربه می‌کنند، همچنین خنک‌ترین شهر استان ایذه با 20 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد:‌ نکته جالب توجه این است که گرم‌ترین نقطه کشور پس از خوزستان، زاهدان با 40 درجه سانتی‌گراد است، یعنی دمای خوزستان در رنکینگ کشوری با رتبه بعدی 7 درجه سانتی‌گراد اختلاف دما دارد.

وی اذعان داشت:‌ در این هفته غیر از افزایش دما، افزایش سرعت باد را نیز در استان خوزستان شاهد هستیم که بیش ترین سرعت مربوط به روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه خواهد بود و در پی آن، کانون‌های داخلی و خارجی گرد و خاک فعال می‌شوند و در این صورت تلاش می‌شود وقوع پدیده گرد و غبار به موقع پیش‌بینی و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

کوروش بهادری خلیج فارس را از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه مواج پیش بینی کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
سوختیم