زنجان؛

انتشار فراخوان پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید در استان زنجان

فراخوان پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید استان زنجان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار می‌شود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا ٢٦ مردادماه ٩٦ در نظر گرفته شده و اعلام نتایج بازبینی آن دوم شهریورماه خواهد بود تا در روزهای دهم تا هفدهم شهریورماه، جشنواره آوای امید زنجان آغاز به کار کند.

مقدم خاطر نشان کرد: طبق فراخوان این جشنواره، بخش تک‌نوازی شامل سازهای تار (ایرانی و آذربایجانی)، سه‌تار، عود (بربط)، سنتور، آواز (ایرانی و آذری)، ویولن (ایرانی و کلاسیک)، کمانچه (ایرانی و آذری)، قانون، تنبور، تنبک، دف، نی، پیانو، گیتار (کلاسیک و فلامنگو)، قوپوز (ساز آشیقی)، سازهای بادی (بالابان، فلوت، ترومپت، کلارینت، سازدهنی، فلوت ریکوردر)، قارمان و ناغارا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: طبق فراخوان این جشنواره، حدنصاب تعداد شرکت‌کنندگان در بخش تک‌نوازی در هر گروه سنی ٦ نفر بوده و در صورتی که تعداد شرکت‌‌کنندگان کمتر از این تعداد باشد، شرکت‌کنندگان با صلاحدید هیئت بازبینی وارد بخش جنبی خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: فیلمها باید در خانه (نه در استودیو) و...با دوربین‌های ساده فیلم‌برداری شوند و بدون هیچگونه افکت صوتی و تصویری و بدون هیچگونه دستکاری و تدوین ضبط شود. تصویر چهره شخص باید کاملاً واضح باشد.

مقدم افزود: در اجرای صحنه‌ای تکنوازی، در هر گروه سنی یک نفر به‌عنوان نفر برتر و یک نفر به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب خواهند شد.

گفتنی است که در بخش گروه ‌نوازی نیز، پنج گروه برتر در حوزه‌های آشیقی، سنتی، کلاسیک، پاپ و آذری در اجرای صحنه‌ای توسط هیئت داوران تندیس جشنواره، لوح‌های تقدیر و هدایای نقدی دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.