اصفهان؛

سهمیه استان اصفهان برای حج تمتع امسال 4 هزار و 510 نفر است

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: سهمیه استان اصفهان برای حج تمتع امسال 4 هزار و 510 نفر است که هنوز بیش از 200 ظرفیت آن تکمیل نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامعلی زاهدی  در خصوص تکمیل ظرفیت اعزام به حج تمتع اظهار کرد: بیش از 200 نفر ظرفیت خالی در کاروان‌ها وجود دارد و کسانی که تا پایان اسفندماه سال 85 فیش حج تمتع دارند، برای اعزام در سال جاری می‌توانند به یکی از کاروان‌هایی که اسامی آن‌ها در سایت Isfahan.haj.ir درج شده و ظرفیتشان تکمیل نشده است، مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان اصفهان برای حج تمتع امسال 4 هزار و 510 نفر است و احتمال افزایش آن وجود دارد، افزود: در استان اصفهان فعلاً 32 کاروان مشخص شده و در شهر اصفهان 14 کاروان اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در خصوص خرید و فروش فیش‌های حج تصریح کرد: اگر نوبت فیش رسیده باشد، انتقال‌دهنده و گیرنده با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت مراحل قانونی را طی می‌کنند، اما قیمت آن به صورت توافقی صورت می‌گیرد و به حج و زیارت ارتباطی ندارد، تنها انجام مراحل اداری به عهده این سازمان است.

زاهدی با اشاره به ظرفیت‌های متفاوت هر کاروان در اعزام به حج تمتع یادآور شد: ممکن است کاروانی با توجه به جمعیت خود، یک روحانی،  یک معین و یک معینه داشته باشد و یا کاروان دیگری تنها از روحانی برخوردار باشد.

وی با اشاره به تعداد روزهای سفر حج تمتع خاطر نشان کرد: بسته به چینش پروازها و رفت و برگشت‌ها زمان سفر و روزهای اقامت در مکه و مدینه متفاوت است ولی به طور معمول بین29 تا 33 روز خواهد بود.

زاهدی تأکید کرد: تاریخ اولین اعزام به حج تمتع در استان اصفهان هنوز مشخص نشده است ولی در سطح کشور نخستین گروه از زائران بیت‌الله الحرام 9 مرداد عازم مکه می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان به سهمیه خانواده شهدای منا هم اشاره کرد و گفت: برای هر خانواده از سوی بنیاد شهید دو سهمیه در نظر گرفته شده است که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار