رژیم بحرین در راستای اجبار معارضان برای دست کشیدن از فعالیت های مسالمت آمیز دست به احضار گسترده آنها زده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اللولوءه، دستگاه امنیتی رژیم بحرین در راستای تلاش برای اجبار معارضان و فعالان حقوق بشر برای دست کشیدن از فعالیت های مسالمت آمیز خود، گروه گسترده ای از آنها را به مجتمع امنیتی در شهر المحرق احضار کرد.

منابع مطلع اعلام کردند که شمار زیادی از فعالان در دستگاه امنیتی رژیم بحرین حاضر شده و برخی مورد تحقیق قرار گرفته اند و برخی دیگر نیز به تعرض به خانواده شان در صورتی که از فعالیت های سیاسی یا حقوق بشری خود یا حتی اظهارنظر در شبکه های اجتماعی دست برندارند تهدید شده اند.

این اقدامات دستگاه امنیتی رژیم بحرین همزمان با حمله وحشیانه به تحصن کنندگان در نزدیکی منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پایتخت صورت می گیرد.

همچنین در ادامه موج بازداشت، تهدید و اعمال فشار بر فعالان حقوقی و مدافعین حقوق بشر در بحرین دستگاه امنیت ملی بحرین روز یکشنبه «عبدالجلیل یوسف» مسئول کمیته رصد مرکز حقوق بشر بحرین را احضار نموده و در طی مدت ۴ ساعت تحقیق و بازجویی وی را به انحاء مختلف تهدید نموده تا  فعالیت حقوقی خود را متوقف نماید. وی پدر یکی از شهدای بحرین، «محمد عبدالجلیل»، نیز می باشد.

در همین راستا جمعه گذشته نیز «ابتسام الصائغ» از اعضای مرکز «سلام برای دموکراسی و حقوق بشر» نیز احضار شده و ۸ ساعت مورد بازجویی قرار گرفت و پس از خروج از جلسه بازجویی در اثر شدت شکنجه روحی و جسمی راهی بیمارستان شد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار