نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد شهرداری ها زیر ذره‌بین مجلس می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صدیف بدری از تشکیل کمیسیونی برای احصاء درآمدهای پایدار شهرداری ها خبر داد و افزود: انسجام بخشی به درآمد شهرداری ها مهم ترین هدف از تشکیل این کمیسیون مشترک است.

وی از تشکیل کمیسیون مشترک بررسی طرح درآمد پایدار شهرداری ها خبر داد و گفت: این کمیسیون با درخواست تعداد زیادی از نمایندگان به زودی تشکیل خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگانی از کمیسیون های اقتصادی، شوراها و امور داخلی کشور، برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و همچنین کمیسیون عمران در کمیسیون مذکور عضو خواهند شد، تصریح کرد: در حال حاضر کمیسیون های یاد شده در حال معرفی نمایندگان منتخب خود جهت عضویت در کمیسیون مشترک هستند.

بدری با تاکید بر اینکه در هفته های آتی نخستین جلسه این کمیسیون با حضور اعضای آن برگزار خواهد شد، افزود: مهم ترین هدف از تشکیل این کمیسیون بررسی طرح درآمد پایدار شهرداری های کشور است.

وی ادامه داد: انسجام بخشی به درآمد شهرداری ها، جایگزینی درآمدهای دیگر پایدار به جای تراکم فروشی یا صدور پروانه ساختمانی و همچنین شفاف سازی کمک های دولت به شهرداری ها از مهم ترین اهداف تشکیل کمیسیون مشترک بررسی طرح درآمد پایدار شهرداری ها است.

وی افزود: با تشکیل کمیسیون مشترک قانون عمران شهری که در آن عوارض نوسازی برای ساختمان ها تعریف شده نیز اصلاح شده و اختیارات شورای شهر بیشتر می شود تا بتواند درآمد پایدار برای شهرداری ها تعریف شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.