رئیس شورای ولایتی کابل با ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی پایتخت گفت: فعالیت طالبان افزایش یافته و در برخی از مناطق اطراف کابل این گروه ایست و بازرسی‌های فعال دارد.

طالبان در بخش هایی از ولسوالی های کابل علاوه بر ایست‌ و بازرسی، گشت‌های شبانه نیز دارند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هر چند فعالیت طالبان در کابل از قبل نیز وجود داشته اما در این اواخر ایجاد ایست‌ و بازرسی‌های شبانه توسط این گروه، موجب نگرانی شهروندان پایتخت شده است.
 
«عبدالرحمان هاشمی» رئیس شورای ولایتی کابل گفته که طالبان دستکم در چهار ولسوالی اطراف کابل ایست‌ و بازرسی‌های شبانه دارد و موترها و افراد را بازرسی می‌کند.
 
وی افزود: طالبان در ولسوالی های «قره‌باغ»، «سروبی»، «پغمان»، «موسهی» علاوه بر ایست‌ و بازرسی، گشت‌های شبانه نیز دارند.
 
به گفته رئیس شورای ولایتی کابل تلاش‌های نیروهای امنیتی افغانستان برای مهار فعالیت‌های شبانه طالبان در اطراف شهر کابل نتیجه نداشته است.
 
نماینده مردم کابل در حالی از افزایش فعالیت طالبان در کابل ابراز نگرانی می‌کند که اخیرا کشتار هدفمند برخی از کارمندان و افسران نیروهای امنیتی افغان در این شهر افزایش یافته است.
 
پیش از این نیز در برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر این که نیروهای امنیتی کشور در شب بر شهر کابل تسلط چندانی ندارند و حدود دو برابر نیروهای امنیتی افغان، افراد مسلح وجود دارد.
 
در عین حال «حسن‌شاه فروغ» فرمانده پلیس کابل گفته است: نیروهای امنیتی توانایی مهار فعالیت گروه‌های مخالف در این ولایت را دارند و برای مقابله با طالبان در کابل عملیاتی را آغاز کرده‌اند.
 
به گفته وی، فعالیت طالبان در حال حاضر در ولسوالی های قره‌باغ و موسهی از سوی نیروهای امنیتی مهار شده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.