مشخصات 400 خبرنگار فعال گیلانی در سامانه خانه مطبوعات کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست اعضای خانه مطبوعات استان با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان از موسسات پیشگام حرفه ای مطبوعات در کشور است گفت: وزن خانه مطبوعات گیلان از نظر جایگاه یک اعتبار و وزن کشوری است و باید همگی تلاش کنیم که این وزن همچنان از لحاظ کیفی برقرار بماند.
 
فیروز فاضلی در خصوص برقراری مراودات فرهنگی با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: آمادگی خوبی در کشورهای حاشیه دریای خزر برای بحث برون مرزی و ارتباطات وجود دارد و می توان با ایجاد تعاملاتی توسط استانداری گیلان و بر اساس ضوابط لازم، برای پایه ریزی و گسترش مراودات فرهنگی حرکت هایی صورت داد.
 
وی با بیان اینکه بحث محتوی نشریات باید در دستور کار مدیران رسانه ها قرار گیردافزود: کثرت رسانه های مکتوب و مجازی در استان گیلان نشان از توجه به مقوله ی فرهنگ دارد و باید با تاکید بر محتوا و کیفیت، به رسانه های گیلان اعتبار بخشیم.
 
فیروز فاضلی اعلام کرد: تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خبرنگاران، شناسایی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه و ثبت آنها در سامانه خانه مطبوعات کشور است تا بدین طریق سطح کیفی فعالیت اصحاب رسانه ارتقا یابد.
 
مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان هم در این نشست گفت:خانه مطبوعات گیلان در یکسال گذشته اقدامات خوبی را انجام داده و بسیاری از خبرنگاران علاقمند به عضویت در موسسه شده اند و حس مطالبه گری صنفی در بین خبرنگار  افزایش داشته است.
 
کریم خورسندی با بیان اینکه هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان در جهت مطالبات بحق خبرنگاران تلاش می کند تصریح کرد: دغدغه ی هیات مدیره نبود بودجه و مسایل مالی است و حمایت های استانداری و اداره کل ارشاد تا کنون موجب شده که اقدامات خوبی  برای خبرنگاران صورت گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.