برخی افراد به بهانه کمک به نیازمندان و ایتام در ماه مبارک رمضان اقدام به کلاهبرداری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش فعالیت های خیرخواهانه به نفع ایتام، نیازمندان، زندانیان هستیم.

 
بر این اساس، برخی افراد سودجو با استفاده از این فرصت در فضای سایبر اقدام به جمع آوری کمک برای نیازمندان می کنند در حالی که کمک های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی رسد.
 
این گزارش حاکی است، مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان با انتشار تصاویری از مستأجران بی خانمان یا کودکان بیمار در شبکه های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک کنند تا بتوانند برنامه های مجرمانه خود را پیش ببرند.
 
بر اساس این گزارش، حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت های جعلی هستیم که ادعا دارند فعالیت خیرخواهانه هستند و در راستای رفع مشکلات نیازمندان و ایتام فعالیت دارند در حالی که این امر صحت ندارد.
 
از این رو به کاربران توصیه می شود: حتما برای کمک به نیازمندان و ایتام به مؤسسات شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند و فریب پیام ها و سایت های جعلی را نخورند.  
 
بر اساس اعلام این معاونت، حتی احتمال دارد درگاه های بارگذاری شده در سایت های دروغین خیریه ها فیشینگ باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا در دام فیشرها نیفتند.
 
پلیس فتا از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار