بیش از سه‌هزار هکتار از اراضی میامی زیرکشت آفتابگردان است که باید بسترسازی های لازم برای صادرات این گل انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی؛
علی‌اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از طرح انتخاب مشارکتی "پی.وی.اس" آفتابگردان در سطح 2.1 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد  و گفت: بیش از سه‌هزار هکتار از اراضی میامی زیرکشت آفتابگردان است.

علی‌اصغر محمدی افزود: این شهرستان استعداد خاص و منحصر به‌فردی در تامین نیاز بازار مصرف در حوزه تولید محصولات کشاورزی و از جمله دانه‌های روغنی و آفتاب‌گردان را دارا است.

وی اظهارداشت: در صورت توجه مناسب به ظرفیت کشاورزی این شهرستان علاوه بر کارآفرینی و تامین نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، زمینه برای گشترش خدمات حوزه کشاورزی نیز در شهرستان فراهم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: این طرح که در سطح 2.1هکتار و از اواخر اردیبهشت‌ماه کشت و کار آن شروع شده است شامل ارقام اسکار، فانتازیا ،هایسون 25، فرخ، قاسم، برزگر ،دوکات، سریا و رقم شاهد پروگرس است.

وی از آفتابگردان به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی در میامی نام برد و تصریح کرد: 3000 هکتار از اراضی در این شهرستان به کشت آفتاب‌گردان اختصاص دارد.

محمدی با بیان اینکه با توجه به اقلیم خاص و وجود زمین‌های حاصلخیز شرایط برای توسعه کشت و تولید این محصول در شرق استان سمنان و خصوصا شهرستان میامی فراهم است خاطرنشان کرد: در صورت توجه به ظرفیت‌های شهرستان در تولید آفتابگردان علاوه بر افزایش تولید شرایط برای افزایش صادرات این محصول به بازارهای داخلی و خارجی نیز بیش از پیش فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.