معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: تا کنون 12 مسجد در مناطق محروم کرمانشاه جهت برگزاری کلاسهای قرآن اعلام آمادگی کرده اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام مجید میرزایی  اظهار داشت: یکی از مباحث مطرح و مورد توجه سازمان اوقاف و امور خیریه، اشاعه فرهنگ قرآنی و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ و قاری قرآن است.

وی گفت: طی پنج ساله گذشته اجرای طرح تربیت حفاظ قرآن کریم به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت امسال نیز درصدد پیاده کردن این طرح در مناطق محروم هستیم.

حجت الاسلام میرزایی بیان کرد: در استان کرمانشاه این طرح با محوریت مساجد برگزار می شود و تاکنون سه جلسه با ائمه جماعات هیئت امنای مساجد برگزار شده است در این کلاسها علاوه بر ارائه آموزش های قرآنی، افراد مستعد مربیگری حفظ قرآن نیز شناسایی می شوند.

حجت الاسلام میرزایی عنوان کرد: حفاظی که در این کلاسها شرکت می کنند و حداقل سه جز محفوظات دارند در دوره های آموزشی برپا شده در قم و استان کرمانشاه حضور می یابند و برای مربیگری قرآن تربیت می شوند.

وی افزود: این کلاسها با محوریت حفظ قرآن است که بخشی از آن شامل برگزاری دوره های آموزشی و فرا گیری روشهای صحیح حفظ به صورت حضوری یا مجازی و بخشی دیگر نیز به شکل حفظ موضوعی قرآن در دو قسمت 150 آیه و 300 آیه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میرزایی خاطر نشان کرد:  تا کنون سه جلسه با ائمه جماعات مساجد مناطق محروم کرمانشاه برگزار شده و 12 مسجد نیز اعلام آمادگی کرده اند؛ اگر ائمه جماعات و فعالین قرآنی مساجد همکاری کنند می توانیم شاهد ایجاد تحولی اساسی در مساجد باشیم.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.