بیش از 95 گروه در زیرمجموعه صندوق‌های اعتباری خرد روستایی در جنوب دو شهرستان دامغان و شاهرود ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه در ۹صندوق تشکیل‌شده مناطق روستایی شاهرود و دامغان ۸۷۷ نفر عضویت دارند، گفت: ۹۸ گروه در زیرمجموعه صندوق‌های اعتباری خرد روستایی در جنوب این دو شهرستان ایجادشده که تاکنون۴۵۷ زن و ۴۲۰مرد در آن عضویت دارند.

علینقی حیدریان خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نظر دارد که پروژه تعمیم ترسیب کربن را در ۱۰۴ روستای مناطق محروم استان و در روستاهای قهاب رستاق دامغان و منطقه طرود و روستاهای خارتوران شاهرود و کلاته‌های شرقی و فرومد میامی به اجرا درآورد.

وی افزود: تعمیم ترسیب کربن ابتدا از دی‌ماه سال ۹۲ در ۱۱ پارچه آبادی در جنوب دامغان فعالیت اجرایی خود را آغاز و موفقیت‌های خوبی را باهدف توانمندسازی جوامع محلی به همراه داشت و از اردیبهشت‌ماه سال گذشته این پروژه بین‌المللی در روستاهای جنوب شاهرود توسعه داده شد.


حیدریان با اشاره به سرمایه ۲۲۰ میلیون تومانی صندوق‌های خرد اعتباری روستایی در شهرستان‌های دامغان و شاهرود اظهارداشت: تاکنون از محل سرمایه صندوق‌های اعتباری خرد روستایی به ۱۹۰ نفر از روستاییان وام اشتغال‌زایی درزمینهٔ مشاغل خانگی و طرح‌های زودبازده پرداخت‌شده است.  


وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است، تصریح کرد:  یکی از طرح‌های موفق درزمینهٔ مشارکت روستاییان، طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی با عنوان پروژه تعمیم ترسیب کربن است که سه هدف مهم و اساسی را اجرای این پروژه در سطح جهانی، ملی و محلی  بردارد و دنبال خواهد کرد.  


انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.