راهکارهای حل مشکلات پیش روی صادرات و خروج تدریجی از خام فروشی محصولات کشاورزی و دامی در استان ارائه خواهد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار خراسان ‌شمالی با بیان این که بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی استان به شکل خام و غیر فراوری‌ شده و صدور آن‌ها از استان‌های دیگر به خارج کشور انجام می‌شود ، گفت : باید موانع تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده این قبیل محصولات شناسایی و برای تبدیل و بسته‌بندی و صدور آن‌ها از مبادی همین استان راهکارهای لازم اندیشیده شود.

وی افزود : برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان با استفاده از ظرفیت نهادهای بزرگ غیردولتی و کمک امامان جمعه و جماعات فراگیرتر می‌شود.

صالحی با تأکید بر لزوم تسریع دستگاه‌های مسئول در تهیه و تدوین نقشه جامع سرمایه‌گذاری در این استان تصریح کرد: برنامه جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی امسال با قوت بیشتری تداوم می‌یابد.

وی اظهار کرد : تلاش بر این است تا از توان مالی نهادهایی نظیر بانک‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آستان قدس و بسیج مستضعفان، برای تعریف طرح‌های جدید در حوزه کسب‌وکار در استان به شکل مطلوبی استفاده شود.

وی برنامه ایجاد تونل سبز در مبادی شهرهای استان و راه‌اندازی بوستان‌های ویژه بانوان در مراکز شهرستان‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های پاک در استان را از دیگر برنامه‌های اهداف کلان اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی با کار جمعی و بین بخشی، تشخیص صحیح اولویت‌ها، هدف‌گذاری مؤثر و برنامه‌ریزی درست برای عملیاتی کردن طرح‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.