با توجه به تنش‌های گرمایی و سرمایی سال جاری، با پیش بینی سه تن در هر هکتار، امسال در مجموع ۲۴۰۰ تن گندم از سطح مزارع شهرستان گناباد، برداشت خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد گفت: امسال با کاهش یک تنی برداشت گندم در هر هکتار به علت کمبود بارندگی بعد از عید مواجه هستیم، این در حالی است که پارسال چهار تن تا پنج تن در هر هکتار از سطح مزارع شهرستان گناباد برداشت شد.
 
برداشت گندم از سطح ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان گناباد
 
وی با اشاره به شروع برداشت گندم از بیستم اردیبهشت ماه در گناباد، افزود: چمران، چمران دو، شوری چهار، پیشگام و سیوند ارقام گندم گناباد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد با بیان این که بیشتر کمباین‌های برداشت گندم و جو در گناباد، مهاجر هستند، گفت: این کمباین‌ها قبل از برداشت، پس از معاینه فنی، ضد عفونی می‌شوند و با نظارت تیم ارزیاب، ریزش کمباین بین یک تا یک و نیم درصد کاهش یافته است.
 
برداشت گندم از سطح ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان گناباد
 
محمد علی نبی پور فرماندار گناباد هم در جریان بازدید از سیلوی گناباد با اشاره به این که محصول گندم یک محصول استراتژیک است، گفت: دولت یازدهم در طول سال‌های اخیر برای خودکفایی گندم و جلوگیری از واردات گندم، اقدامات خوبی را انجام داده است که ما در سال گذشته در کشور بیش از ۱۱ میلیون تن گندم تولید کردیم.

وی افزود: با توجه به این که شهرستان گناباد، اولین شهرستان در برداشت گندم در خراسان رضوی است، در این شهرستان هم مثل بقیه مناطق، کارهای حمایتی خوبی انجام شده است که بحث خرید تضمینی و پرداخت هزینه‌ها ظرف مدت ۷۲ ساعت به کشاورزان انجام می‌شود.
 
برداشت گندم از سطح ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان گناباد

شایان ذکر است: ذخیره سازی گندم در گناباد علاوه بر سیلو‌های ۱۰ هزار تنی در کارخانه آرد والسی با ظرفیت ۲۰ هزار تن نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام//ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.