لطیفی: استقلال راه مهار "مسی آسیا"را بلد نبود/ منصوریان نیاز مبرمی به جذب ستاره دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت: نمایش شاگردان علیرضا منصوریان در دیدار با العین ثابت کرد که استقلال برای لیگ هفدهم نیاز به جذب ستارگان باتجربه دارد.

لطیفی: استقلال راه مهار علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شکست سنگین استقلال مقابل العین امارات گفت: این واقعیت را باید قبول کنیم که تمام نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان، تنها می‌توانند در سطح داخلی مدعی باشند و در خارج از مرزهای ایران نهایتا تا مرحله یک چهارم و یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حرفی برای گفتن دارند. بنابراین بی‌خود و بی‌جهت نباید ادعای آقایی در آسیا را داشته باشیم.

وی افزود: البته این امر در مورد تیم ملی فوتبال ایران هم صادق است و با وضعیت فعلی سال‌ها طول می‌کشد تا تیم‌های ایرانی در آسیا به قهرمانی برسند. 50 سال در سطح ملی و 25 سال است که در سطح باشگاهی موفقیتی نداشته‌ایم و قافیه را به تیم‌های آسیای شرق و تیم‌های عربی واگذار باختیم.

لطیفی در ادامه خاطر نشان کرد: تنها موردی که در آن فوتبال ایران از کشورهای قاره کهن پیش است به بحث استعدادها باز می‌گردد که البته از آن‌ها نمی‌توانیم استفاده کنیم. در مورد بازی با العین باید بگویم به هیچ وجه قبول نمی‌کنم دلیل اصلی شکست 6 بر یک استقلال، غیبت چهار بازیکن اصلی باشد. چرا که اگر تمام بازیکنان استقلال هم به میدان می‌رفتند، باز هم احتمال داشت که چنین نتیجه‌ای ثبت شود. خوش شانس بودیم که برخورد ضربه بازیکنان العین به تیر دروازه و همچنین واکنش‌های خوب مهدی رحمتی در چند صحنه اجازه نداد که نتیجه سنگین‌تری ثبت شود. اگر این مسائل اتفاق نمی افتاد نتیجه تاریخی به وجود می‌آمد.

پیشکسوت تیم استقلال در ادامه خاطر نشان کرد:‌تمام تقصیرات این شکست را نباید به گردن علیرضا منصوریان انداخت. عمر عبدالرحمان که باید از وی به عنوان "مسی آسیا" یاد کرد، بازیکنی است که در تیم العین نقش محوری دارد و تمام توپ‌ها به وی ختم می‌شود. استقلال در بازی شب گذشته چنین بازیکنی را در ترکیب نداشت. متاسفانه از زمان ورود کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران، بیشتر مربیان برنامه‌های دفاعی را در دستور کار قرار می‌دهند اما استقلال مقابل العین در پیاده کردن چنین برنامه‌ای هم کاملا ناکام ماند. این تیم تنها ادای فوتبال دفاعی را در می آورد و به هیچ وجه نمایش خوبی در کارهای دفاعی نداشت. موفقیت تیم ملی به این دلیل است که کی‌روش نمایش دفاعی چند لایه  را به بهترین شکل به اجرا می‌گذارد. برای مهار عمر عبدالرحمان دفاعی مبتدیانه به کار گرفته شد که نتیجه چنین اقدامی، دریافت 6 گل است.

مهاجم سابق تیم استقلال درباره اینکه به نظر می‌رسد اظهارات علیرضا منصوریان بعد از دیدار شب گذشته مقابل العین تفاوت زیادی با اظهارات  قبلی وی نسبت به بی نیازی آبی پوشان به جذب بازیکن دارد، تصریح کرد: شاید علیرضا منصوریان در روزهای گذشته به فکر آماده نگه داشتن تیمش از لحاظ روحی و روانی بوده که چنین حرفی زده است. قطعا همانگونه که سرمربی استقلال در پایان دیدار با العین اشاره کرد این تیم در نقاط مختلف نیاز به جذب بازیکنان با کیفیت دارد.

وی افزود: استقلال با حفظ ستاره‌های فعلی و جذب سه بازیکن تنها می‌تواند مانند پرسپولیس در لیگ شانزدهم عمل کند و در آسیا ره به جایی نمی‌برد. قطعا برای جبران این شکست سنگین در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، باید ستارگان باتجربه‌ای جذب کرد.

مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال کشورمان در پایان خاطر نشان کرد:‌ علیرضا منصوریان و کادر فنی‌اش از ابتدای نیم فصل دوم لیگ برتر و همچنین مرحله گروهی لیگ قهرمانان توانایی خود را ثابت کرده و نشان دادند که می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. بنابراین شکست سنگین در بازی با العین سبب نمی‌شود هواداران و پیشکسوتان استقلال زحمات این کادر را نادیده بگیرند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
هرچی میکشیم از این منصوریان میکشیم،تیمو به گند کشیده،بعد ادعا میکنه داره کی روشی بازی میکنه، تیم کی روش این جوری بازی میکنه، 6تا میخوره،توی انتخابی جام جهانی یه گلم نخورده چون میدونه تیمش چه جوری باید دفاع کنه و چه جوری حمله کنه حالا نگاه کنید استقلال چند تا گل خورده،تیمای بزرگ مربی بزرگ میخاد، من یه استقلالی ام ولی خداوکیلی ببینید پرسپولیس چقدر خوب بازی میکنه، برانکو چقدر خوب تیم پرسپولیسو جم و جور کرده،منصوریانم هست،نه تاکتیک داره، نه برنامه داره،از فوتبال فقط دفاع کردن یاد گرفته که اونم خوب بلد نیست،تازه دفاعی بازی کردن 6تا خوردن،برید یه مربی خوب بیارید،بازیکن خوب بیارید بازی کنه نه یه مشت ............ که راه نمیتونن برن،یه تیمی مثل استقلال برای چی همش باید دفاعی بازی کنه،استقلال تو بازی رفت با العین تو خونه خودشم داشت دفاعی بازی میکرد،این یعنی چی،ببخشید زیاد نوشتم،چون تیممو دوست دارم بازم میگم منصوریانو افتخاریو بعضی از بازیکن ها(مخصوصا خط دفاعی)باید عوض بشن،تیمی که تنها تاکتیکش اوت دستی و توپو برسونی خسرو اون سانتر کنه و با شانس و... به هیچ جا نمیرسه، باید برنامه ریزی درست داشت، باید از این باخت درس گرفت. به امید پیروزی استقلال و تیم های ایرانی در آینده.
آخرین اخبار