تبریز؛

آغاز عملیات پوشش سقف واحدهای احداثی درروستای سیل زده چنار عجب‌شیر

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات پوشش سقف واحدهای احداثی درروستای سیل‌زده چنار عجب‌شیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باباپور مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد بازسازی سیل استان گفت: الحمدالله بعد از سیل اخیر استان روند احداث واحدهای سیل‌زده در روستاهای شهرستان تبریز، آذرشهر، عجب‌شیر و مراغه در حال پیشرفت است و روستای بیشتر آسیب دیده «چنار» اولویت ما در این زمینه  است که تقریبا مرحله عملیات پوشش سقف واحدهای احداثی در این روستا آغاز شده و با جدیت در حال انجام است.
 
باباپور افزود: از تعداد کل  13 واحد تخریب شده که قرار است به صورت رایگان احداث و تحویل عزیزان آسیب‌دیده از سیل شود تاکنون آجر چینی دیوارهای 8 واحد آن به اتمام رسیده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: علاوه بر 13 واحد تعهدی بنیاد تعداد واحدهای که در کنار رودخانه نیاز بود جابه‌جا شود تاکنون از قطعات تفکیکی نسبت به واگذاری به 25 نفر اقدام شده و زمین آماده به 11 نفر دیگر تحویل شده است که نهایتاً آغاز پی‌کنی و اجرای فنداسیون 5 واحد دیگر نیز انجام یافته است.
 
باباپور یادآورشد: در سیل اخیر استان و در دیگر روستاهای شهرستان عجب‌شیر از جمله روستای یایچی، خانیان ودیزج، تاکنون نسبت به تشکیل پرونده واحدهای تخریبی انجام شده که نهایتاً در این سه روستا 20 واحد آواربرداری و تعداد هشت واحد پی‌کنی و در چهار واحد اجرای فنداسیون انجام یافته است.
 
برای احداث واحدهای سیل زده اخیر استان از محل اعتبارات بازسازی حدود 200 میلیون ریال وام با بهره 5 درصد و50 میلیون ریال وام بلاعوض وهمچنین 150 کیسه سیمان پاکتی به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان و روستائیان عزیز می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.