مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی استان در سال 95 نسبت به سال 94 با افزایش 425 هکتاری، معادل 19 درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا رئیس‌زاده در ارتباط با آخرین وضعیت برداشت گل محمدی در سطح استان اصفهان اظهار کرد: برداشت گل از سطح 2 هزار و 652 هکتار از گلستان‌های بارور گل محمدی در مناطق گرم استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل تیرماه در مناطق سردسیر استان ادامه یابد.

وی افزود: در 18 شهرستان از 24 شهرستان استان، کشت گل محمدی رواج دارد و در حال توسعه است که بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی به ترتیب در شهرستان‌های کاشان(2246 هکتار)، شاهین‌شهر و میمه(133هکتار)، نطنز(50هکتار)، اصفهان(45هکتار)، گلپایگان(45هکتار)، فریدن(36هکتار) و سمیرم(32هکتار) است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: برآورد می‌شود از این میزان سطح زیر کشت در پایان دوره برداشت، بیش از 8 هزار و 180 تن گل تر به دست آید.

وی در پایان گفت: به دلیل اقتصادی بودن تولید گل محمدی، مقاومت گیاه به کم‌آبی، آفات و امراض به ‌طور متوسط هر ساله سطح زیر کشت این محصول در استان رو به افزایش بوده به نحوی که سطح زیر کشت گل محمدی استان در سال 95 نسبت به سال 94 با افزایش 425 هکتاری، معادل 19 درصد رشد داشته است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.