آمریکا حمله موشکی شبیه‌سازی شده کره شمالی را دفع کرد+ تصاویر

پنتاگون مدعی است برای نخستین بار یک موشک قاره‌پیما را با یک موشک رهگیر شکار کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه سامانه دفاع موشکی خود در برابر موشک‌های قاره‌پیما را برای اولین بار با موفقیت آزمایش کرد. این اقدام  به بهانه‌ کسب آمادگی در مقابل اقدامات موشکی کره شمالی انجام گرفت.

پنتاگون در این آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را از پایگاه کواجالین در جزایر مارشال به سمت آب‌های جنوب آلاسکا شلیک و سپس موشک دیگری را از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا برای مقابله با آن پرتاب کرد که به ادعای مقامات آمریکایی با موفقیت به هدف برخورد کرد.

آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین موشک رهگیر موشک قاره پیما در آمریکا

آژانس دفاع موشکی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد این نخستین باری است که چنین آزمایشی برای مقابله با یک حمله موشکی شبیه‌سازی شده انجام می‌شود و موفقیت آن یک "دستاورد باورنکردنی" است.

این آژانس در ادامه اعلام کرد: «این سامانه برای دفاع از کشورمان بسیار حیاتی است و این آزمایش نشان می‌دهد ما یک مانع مطمئن برای مقابله با یک خطر جدی در اختیار داریم».

آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین موشک رهگیر موشک قاره پیما در آمریکا

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «این آزمایش یک مورد از راهبردهای دفاع موشکی است که ما می‌توانیم در مقابل خطرهای احتمالی به کار بگیریم».

کره شمالی طی یک سال گذشته برای توسعه یک موشک قاره‌پیما که قابلیت هدف گرفتن خاک آمریکا را داشته باشد تلاش زیادی کرده است. فاصله آمریکا از کره شمالی 9 هزار کیلومتر است و یک موشک قاره‌پیما دست کم 5500 کیلومتر برد دارد. البته برخی از این موشک‌ها برای پیمودن مسافت 10 هزار کیلومتری یا حتی بیشتر طراحی می‌شوند.

آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین موشک رهگیر موشک قاره پیما در آمریکا

به نوشته رویترز، اگر این آزمایش شکست می‌خورد نگرانی آمریکا درباره‌ برنامه‌ای که تقریباً 40 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است جدی می‌شد. اما اکنون موفقیت‌آمیز بودن آن باعث می‌شود کنگره توسعه این برنامه را سرعت ببخشد.

آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین موشک رهگیر موشک قاره پیما در آمریکا

پنتاگون در لایحه بودجه سال 2018 آمریکا که هفته گذشته در اختیار کنگره قرار گرفت، خواستار 7.9 میلیارد دلار بودجه برای آژانس دفاع موشکی شد. دفتر آزمایش سلاح‌های پنتاگون سال 2016 یک ارزیابی انجام داد که در ماه ژانویه امسال منتشر شد. در این ارزیابی آمده بود موشک‌های رهگیری که برای مقابله با موشک‌های قاره‌پیما در نظر گرفته شده‌اند هنوز قابل اطمینان نیستند و توانایی محدودی برای حفاظت از آمریکا دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار