پایان بازشماری 20 درصد صندوق های اخذ رای انتخابات شورای شهر کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه با اشاره به پایان بازشماری 20 درصد صندوق های اخذ رای انتخابات شورای شهر کرمانشاه، از ایجاد تغییراتی در ارای برخی کاندیداها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فضل الله رنجبر پیرامون نتایج باز شماری تعدادی از صندوقهای اخذ رای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: پس از اعلام نتیجه و وصول شکایات کاندیداها، بررسی شکایات در جلسات مشترک هیئت های اجرایی ونظارت آغاز و براساس تصمیمات مشترک هیئت های مذکور بازشماری تعدادی از صندوقهای اخذ رای شروع و در سه مرحله 20 درصد کل صندوق هایی که شماره شعبه آنها توسط کاندیدها معترض و سایر گزارشات مشخص شده بود، بصورت کامل در حضور هیئت های اجرایی و نظارت، نمایندگان دادستانی و استانداری، هیئت نظارت استان و بازرسین ویژه هیئت های نظارت هیئت بازرسی بازشماری و نتیجه آن با تائید هیئت اجرایی، در اجرای ماده 71قانون انتخابات به هیئت نظارت شهرستان برای بررسی و اعلام نظر ارائه شد.

وی افزود: بر اساس ماده 72قانون انتخابات، هیئت نظارت شهرستان ظرف پنج روز وظیفه رسیدگی و اعلام نظر را دارد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه افزود: در نتیجه بررسی های اولیه و بازشماری، در آرای برخی کاندیداها تغییراتی ایجاد و نفر اول علی البدل در جایگاه نفر یازدهم قرار گرفت.

وی در خصوص علت نبود حضور کاندیداها در مرحله باز شماری آرا نیز گفت: این امر با تصمیم جمعی هیئتهای اجرایی و نظارت در جلسه مشترک بوده، نه تصمیم فرد خاص. در قانون و دستور العمل های مربوط به هیئت اجرایی نیز هیچگونه اشاره ای به این موضوع نشده است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه ملاک ما در رسیدگی به شکایات و نتیجه انتخابات مر قانون است، گفت: کاندیداها اطمینان کامل داشته باشند که هیئت اجرایی و نظارت با تحمل سختیهای کار با دقت مراحل باز شماری را انجام داده و هرگونه تصمیم هیئت های مافوق را نیز در راستای احقاق حق و اجرای عدالت انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.