همه ساله مصادف با ایام ماه مبارک رمضان در استان خراسان رضوی فعالیت‌های متنوعی در زمینه قرآن از جمله نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت برگزار میگردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت: امسال دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و همزمان با برگزاری این نمایشگاه در ۱۰ شهرستان خراسان رضوی از جمله سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر، گناباد، نیشابور، قوچان، درگز، خواف، تربت جام و سرخس نیز برگزار میگردد.

وی افزود: با توجه به نتایج پزوهش نمایشگاه سال گذشته تغییراتی را خواهیم داشت از جمله زمان برگزاری نمایشگاه امسال که در نیمه اول ماه مبارک خواهد بود و از ۱۳ تا ۲۰ خردادماه برگزار میشود و مکان آن که در محل نمایشگاه‌های حرم مطهر امام رضا علیه السلام واقع در پارکینگ شماره یک میباشد.

حجت الاسلام کاظمی نسب معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: در برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت دارای ۲۷ کمیته کیفی و ۲۴ بخش میباشد که مهمترین آن بخش ویژه مشهد ۲۰۱۷ است و مربوط به پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و تاجیکستان جهت ارائه محصولات خود توسط این بخش دعوت میگردند.

وی افزود: کیفبت یابی نمایشگاه مد نظر میباشد و کاهش فضای ۱۸ هزار متر مربع نمایشگاه قرآن و عترت سال گذشته به ۸ هزار متر مربع، سطح کیفی را در انتخاب غرفه‌های متقاضی بالا میبرد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه در حرم مطهر امام رضا علیه السلام بازدید کنندگان نمایشگاه امسال چندین برابر نمایشگاه‌های سال‌های گذشته میباشد و همچنین میتوان ساعات بازدید نمایشگاه را از ساعت ۱۹ تا نیمه‌های شب افزایش داد.

در این نشست از پوستر برگزاری این نمایشگاه توسط استاندار محترم خراسان رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام//ح. ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.