کتاب های حضرت شاهچراغ و حضرت معصومه (ع) به جشنواره کتابخوانی رضوی افزوده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی محمد جهانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: مسابقات کتابخوانی رضوی امسال در سه مقطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و با افزوده شدن کتاب های زندگی حضرت شاهچراغ و حضرت معصومه علیه سلام برگزار می شود.

وی افزود: پارسال در جشنواره کتابخوانی رضوی، استان خراسان شمالی جزء سه استان برتر کشور شد.

علی محمد جهانی گفت: سال گذشته از 60 کتابخانه استان فقط کتابخانه ملاصدرای فاروج با کسب یک رتبه، از رتبه شش به رتبه پنجم ارتقاء یافت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به رویکرد دولت در تکمیل طرح های نیمه تمام گفت: امسال در سیاست نهاد کتابخانه ها، برنامه ای برای افزودن کتابخانه نداریم.

جهانی افزود: شهرستان فاروج جزء شهرستان های موفق در ترویج فرهنگ کتابخوانی بود و پارسال، رتبه سوم جذب اعضا و امانت را کسب کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: به ازای هر 25هزار نفر جمعیت استان، یک ممیز 8دهم کتابخانه داریم که در شهرستان فاروج سه ممیز شش دهم است. میانگین تعداد اعضای کتابخانه در استان نیز در هر 100نفر 4 و نیم نفر است که در شهرستان فاروج هفت ممیز 8دهم نفر است.

وی یکی از وقف های ماندگار را وقف در حوزه کتابخوانی برشمرد و از وقف زمین 420 متر مربعی خیّر تیتکانلو برای احداث کتابخانه در این شهر خبر داد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.