لرستان؛

کشف 159 کبک وحشی در شهرستان دلفان

کشف 159 کبک وحشی در شهرستان دلفان رئیس اداره حفاظت محیط زیست از کشف و ضبط 159 کبک وحشی در دلفان خبر داد. قاسم دلفانی اظهار کرد: در پی درخواست افراد برای پرورش پرندگان وحشی در کشور، سازمان حفاظت محیط زیست دستورالعملی برای تکثیر و پرورش آنها تهیه و تدوین کرده است. بر همین اساس بخش خصوصی می‌تواند در زون‌های گردشگری مناطق سازمان محیط زیست سرمایه‌گذاری کرده و در این حوزه کار کند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست از کشف و ضبط 159 کبک وحشی در دلفان خبر داد.


به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ قاسم دلفانی اظهار کرد: در پی درخواست افراد برای پرورش پرندگان وحشی در کشور، سازمان حفاظت محیط زیست دستورالعملی برای تکثیر و پرورش آنها تهیه و تدوین کرده است. بر همین اساس بخش خصوصی می‌تواند در زون‌های گردشگری مناطق سازمان محیط زیست سرمایه‌گذاری کرده و در این حوزه کار کند.

دلفانی با بیان اینکه هرگونه تکثیر و پرورش حیوانات وحشی بدون مجوز محیط زیست ممنوع است، افزود: در صورت مشاهده، با افراد به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دلفان از برخورد با یک پرورش دهنده کبک خبر داد و گفت: این فرد به صورت غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به تکثیر و فروش کبک وحشی می‌کرد که پس از اطلاع، توسط یگان اجرایی دستگیر شد. از این متخلف 159 کبک وحشی کشف و ضبط شد و ضمن تشکیل پرونده به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شد.

دلفانی از نظارت و پایش واحدهای صنعتی دلفان خبر داد و گفت: به صورت مستمر از معادن و کارخانه‌های این شهرستان بازدید می‌شود و در این رابطه طی پایش اخیر به دو واحد شن و ماسه اخطاریه داده شده است. این واحدها ملزم به رفع آلایندگی هستند و باید پایش آنلاین داشته باشند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.