اردبیل؛

حوزه ICT بزرگترین منبع اشتغال برای جوانان است

فرماندار شهرستان خلخال گفت: حوزه ICT بزرگترین منبع برای اشتغال جوانان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی با اشاره به گستردگی حوزه ICT و مشاغل مرتبط با آن افزود: در این حوزه با کمترین سرمایه گذاری بیشترین نیروی انسانی اشتغال می یابد.

وی با اشاره به رونق حوزه پوشاک در خلخال خواستار استقبال مسئولین شهرستان و ادارات و آموزشپرورش در حوزه استفاده از این ظرفیت بومی شد.

فرماندار خلخال گفت: در حال حاضر نزدیک به یکصد نفر با آموزش های لازم کوتاه مدت دوره خیاطی را سپری و هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.

بابایی افزود: در جهت حمایت از بخش خصوصی سرمایه گذار در شهرستان خلخال برای رونق اشتغال ما فضاهایی که دراختیار دولت بوده و بلااستفاده باقی مانده را در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی گذاشتیم تا با این ظرفیت موجود و فضای لازم کسب و کار را در شهرستان رونق دهند.

وی به اشتغال 334 نفر در حوزه های کمیته امداد، دانشکده علوم پزشکی، اداره صنعت معدن تجارت، صندوق کارآفرینی امید، و بهزیستی خبر داد و گفت: از محل اعتبارات سال 1394 و 1395 بیش از 570 میلیون تومان برای اشتغال 156 نفر تسهیلات لازم از سوی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت شده است .

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل نیزافزود: در سال جاری 180 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به این صندوق تخصیص یافته که 50 میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات ازدواج و 130 میلیارد ریال نیز برای پرداخت تسهیلات اشتغال استان به افراد جویای کار واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

محمدحسن شاهنده گفت: در سال گذشته صندوق کارآفرینی امید استان 150 میلیارد ریال اعتبارات تسهیلاتی این صندوق را به صورت تسهیلات ازدواج و اشتغال در اختیار جوانان استان قرار داد.

وی اظهار کرد: متقاضیان تسهیلات در خلخال برای راه اندازی واحدهای دامداری و دامپروری و سایر مشاغل در انتظار دریافت وام اشتغال هستند.

وی سقف اعتبارات تسهیلات اشتغال زایی این صندوق را یک میلیارد ریال به هر طرح ذکر کرد و افزود: در صورت تجمیع طرح ها و افزایش افراد جویای کار در هر طرح این میزان قابل افزایش خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.