طرح ملی ضیافت الهی با 10 ویژه برنامه شاخص در 410 بقعه متبرکه گیلان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: برای اجرای طرح ملی ضیافت الهی 434 روحانی اعزامی از قم و بومی استان این ویژه برنامه های معنوی را در 410 بقعه متبرکه گیلان اجرا می کنند.

حجت الاسلام ولی عادلی افزود: اقامه نماز جماعات در مساجد و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی، ملی و استانی، برپایی خیمه های معرفت و نمایشگاه های قرآنی، تفسیر قرآن، اجرای ویژه برنامه "خدیجه، مادر امت است" در سالروز ولادت حضرت خدیجه(س)، طرح کمپینگ قرآنی و طرح وقف قرآن از مهمترین برنامه های طرح ملی ضیافت الهی اوقاف و امور خیریه گیلان است.

وی از برپایی محفل انس با قرآن کریم در پیاده راه فرهنگی رشت با حضور قاری مصری خبر داد و افزود: این محفل معنوی بزودی با همکاری شهرداری رشت برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اطعام افطاری ساده روزه داران در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساده زیستی و ترویج افطاری ساده افزود: با کمک خیران، نذورات امامزادگان و نیت واقفان هر شب 5 هزار مومن روزه دار در بقاع متبرکه و مساجد استان اطعام می شوند.

حجت الاسلام عادلی اعلام کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان 147 هزار و 600 نفر با افطاری ساده در بقاع متبرکه و مساجد استان اطعام خواهند شد.

وی درباره اجرای طرح کمپینگ قرآنی در استان گفت: بر اساس این طرح آیات قرآن با همکاری دستگاه های فرهنگی و سپاه قدس به صورت بنر و پوستر چاپ و در سطح شهر، مساجد و بقاع گیلان نصب و پخش می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان افزود: در اجرای طرح وقف قرآنی نیز هر خیر و نیکوکار گیلانی می تواند با خرید هر تعداد از جلد قرآن را خریداری و به ارگان، دستگاه، مساجد، خانواده و بقاع متبرکه وقف کنند.

حجت الاسلام ولی عادلی تصریح کرد: سخنرانی درباره اهمیت وقف، احکام و سبک زندگی از دیگر برنامه های پیش روی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.
 
 
انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.