ساری،

ابلاغ سهمیه کالا‌های اساسی در قالب طرح رمضان

سهمیه کالا‌های اساسی در قالب طرح رمضان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسين نگهدار مدير تنظيم بازار و نهاده‌های كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت: سهميه ابلاغی كالاهای اساسی برای جلوگيری از افزايش كاذب قيمت در ماه مبارك رمضان در قالب طرح ضيافت به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: سهميه ابلاغی كالاهای اساسی برای جلوگيری از افزايش كاذب قيمت و حفظ آرامش بازار در ماه مبارك رمضان در قالب طرح ضيافت براساس توزيع جغرافيايي جميعت و مهمان ‌پذير بودن شهرها توزيع و به همراه قيمت كالاها به تفكيك عمده و مصرف كننده به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

نگهدار گفت: سهميه ابلاغی گوشت قرمز در طرح ضيافت ماه مبارك رمضان در امسال به استان 85 تن بود كه از طريق شركت پشتيبانی امور دام تامين و با معرفي عاملين خريد شهرستان‌ ها درحال توزيع است.

مدير تنظيم بازار و نهاده‌های كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی مازندران افزود: قيمت گوشت قرمز درب سردخانه سردست 22 هزار تومان و ران 23 هزار تومان از سوي شركت پشتيبانی امور دام كشور اعلام شد و قيمت به صورت خرده‌ فروشی درب مغازه به ترتيب 23 و 24 هزار تومان است.

نگهدار گفت: سهميه ابلاغی گوشت مرغ به استان 840 تن بوده كه قيمت گوشت مرغ درب سردخانه 5 هزار و 300 تومان از سوی شركت پشتيبانی امور دام اعلام شد كه با توجه به مصوبه كميسيون تنظيم بازار استان قيمت 5 هزار و 700 تومان برای مصرف كننده تعيين شد.

وی افزود: سهميه تخصيص برنج خارجی استان برای تنظيم بازار و توزيع بين اقشار كم درآمد و آسيب‌پذير جامعه هزار و 260 تن بوده كه با قيمت 2 هزار و 700 تومان با نظارت كميته تنظيم بازار شهرستان تا پايان ماه مبارك رمضان در استان توسط عاملان خريداری و در سطح شهرستان‌ها و فروشگاه‌های زنجيره ‌ای توزيع خواهد بود.

مدير تنظيم بازار و نهاده‌های كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت: براساس سهميه ابلاغی جهت مصارف خانگی 2 هزار و 45 تن و مصارف صنف و صنعت ‌هزار و 227 تن شكر در قالب طرح ضيافت با قيمت مصرف كننده 28 هزار و 550 ريال به مازندران اختصاص يافته و هماهنگی لازم برای تسريع و تسهيل در جذب و توزيع سهميه شکر با سازمان صنعت، معدن و تجارت، مديريت جهاد كشاورزی شهرستان‌ها و شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 كشور انجام شد.

نگهدار افزود: با توجه به افزايش مصرف خرما و حبوبات در ماه مبارك رمضان ضمن هماهنگی با استان‌های توليدكننده اين نوع كالاها برای خريد عمده با قيمت متعادل و مستقيم از توليدكننده اقداماتی از سوی تعاون روستايی استان انجام شد.

وی گفت: برای تامين لبنيات مورد نياز شهروندان بويژه شير مصرفی در ماه مبارك رمضان هماهنگی با كارخانجات لبنی و تشكل ‌های اين بخش صورت گرفت تا مشكلی در تامين اين كالا بوجود نيايد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.